بخش همودیالیز، بانک خون و بخش قلب در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) سربیشه تجهیز و افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ شوکتی فر سرپرست شبکه بهداشت و درمان سربیشه  در مراسم افتتاح گفت: افتتاح بخش همودیالیز، تجهیز و راه اندازی بخش قلب و بانک خون این بیمارستان با کمک شورای خیران سلامت و منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه برای تجهیز و راه اندازی این بخش‌ها ۶۴۵ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: از این مقدار  برای بخش همودیالیز با دو تخت دیالیز ۲۲۰ میلیون تومان، تجهیز بانک خون ۷۵ میلیون تومان و برای تجهیز بخش قلب  ۳۵۰ میلیون تومان  هزینه شده است.

شوکتی فر از خرید یک دستگاه سونوگرافی با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان خبرداد و ادامه داد: این هزینه‌ها با کمک مجمع خیران سلامت شهرستان و منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندتامین شده است.

همچنین در جلسه‌ای هم اندیشی مجمع خیران سلامت که در محل فرمانداری با حضور مسولین برگزار شد، کمبود پزشک متخصص از جمله جراح عمومی، پاره وقت بودن متخصص رادیولوژی، کمبود نیروی انسانی، تامین دستگاه اکسیژن ساز، تامین دستگاه هورمون شناسی و تامین دستگاه الکتروشوک از جمله مشکلات بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) سربیشه عنوان شد.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این جلسه با اشاره به موقعیت خاص این شهرستان و قرار گیری در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و قرار گیری مرز ماهیرود گفت: اولویت در این دوره با شهرستان‌های محروم‌تر است که سربیشه هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه امسال فقط در سطح استان دو پایگاه اورژانس مجوز راه اندازی را گرفته است، اظهار کرد:  یکی از آن‌ها پایگاه اورژانس ماهیرود است که به محض تامین نیروی انسانی کار راه اندازی آن انجام خواهد شد.

دهقانی همچنین با اشاره به مشکل نیروی متخصص جراحی عمومی در بیمارستان این شهر قول استقرار یک متخصص و راه اندازی مرکز بهداشتی روستای نازدشت در سال آینده را داد.

انتهای پیام / ط ا

راه اندازی بخش قلب و بانک خون بیمارستان سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.