رئیس کل دادگستری استان فارس بر تشکیل گشت‌های سیار به منظور پیشگیری از تصرفات احتمالی در تعطیلات نوروز تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در آخرین نشست امسال شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت المال، بر هوشیاری نهاد‌های متولی امر زمین به منظور پیشگیری از تصرفات و زمین خواری احتمالی متصرفان در ایام نوروز تأکید کرد.

وی با بیان اینکه زمین خواران در روز‌های ابتدایی سال به لحاظ تعطیلی اداره ها و نهاد‌ها زمینه را آماده دست اندازی به اراضی ملی می‌دانند، افزود: با تشکیل گروه‌ها و گشت‌های سیار در اداره های منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، شهرداری و اوقاف می‌توان این فرصت را از سودجویان گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه اداره ها و نهاد‌های متولی حفظ و صیانت از اراضی ملی در ایام تعطیلات نوروز برای دسترسی به دستورات قضایی با مشکلی مواجه نخواهند بود از حضور قضات کشیک در حوزه‌های قضایی سراسر استان خبر داد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در استان فارس با بیان اینکه اگر این حساسیت و مطالبه گری نباشد وضعیت تصرفات ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری تصرفات و دست اندازی‌ها به اراضی ملی در جلو چشم مسئولان صورت می‌پذیرد در حالی که در قانون اختیارات وسیعی برای رفع تصرف در مراحل اولیه برای این نهاد‌ها و ادارات پیش بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس، رویکرد دستگاه قضایی در سال جدید را معرفی همه سهل انگاران در امر پیشگیری، برخورد با زمین خواران و مقابله با متصرفان و فساد‌های مرتبط با این پدیده خواند و اعلام کرد: مسئولان قضایی حوزه‌هایی که پیگیری حقوق عامه را مد نظر قرار ندهند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/م

پیشگیری از تصرفات احتمالی اراضی ملی با تشکیل گشت‌های سیار نوروزی

برچسب ها: دادگستری ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.