هر ساله با فرا رسیدن عید نوروز افراد زیادی بعد از دید و بازدید‌های نوروزی مقصدی را برای سفر انتخاب می‌کنند در این میان شمال کشور همیشه مورد توجه گردشگران بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، استان گلستان هم یکی از مقاصد گردشگران به شمار می‌رود که هر ساله با فرا رسیدن عید نوروز میزبان مسافران زیادی از جای جای کشور است.

شهر گرگان مرکز استان گلستان با جاذبه‌های طبیعی و کم نظیرش برای عید نوروز برای استقبال از مهمانانش آماده شده است.
 
 
گرگان شهری سرسبز و زیبا با جاذبه‌های دیدنی

قندهاری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: شهرستان گرگان که در فاصله ۴۰۹ کیلومتری از تهران قرار دارد دارای جاذبه‌های زیبای تاریخی و گردشگری بی شماری برای علاقمندان به تاریخ و طبیعت است.


سرسبزی و زیبایی درشهر گرگان


قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: تپه هزارپیچ در ورودی غرب گرگان واقع شده است که با رفتن به آن مکان می‌توانید تمام شهر گرگان را زیر پای خود ببینید همچنین دیدن پرواز پاراگلایدر‌ها در این مکان خالی از لطف نیست.
 
 
گرگان شهری سرسبز و زیبا با جاذبه‌های دیدنی
 

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های شهرستان گرگان جنگل ناهارخوران است که به صورت یک پارک جنگلی در فاصله ۸ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد.
 
 
گرگان شهری سرسبز و زیبا با جاذبه‌های دیدنی
 

قندهاری ادامه داد: پارک جنگلی النگدره نیز در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران با آب و هوایی که حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری و پرجمعیت است مناظری چشم نوازی را در خود دارد.

وی گفت:پل چوبی بسیار زیبا که از ابتدا تا انتهای این پارک واقع شده است و ازمیان درختان بلوط عبور می‌کند برای پیاده روی بسیار نشاط بخش است.

قندهاری گفت: امکانات تفریحی و رفاهی در کنار حضور مستمر نیروی انتظامی در قالب یک ایستگاه ثابت، محیطی امن و مناسب برای مسافران ایجاد کرده است.
 
 
گرگان شهری سرسبز و زیبا با جاذبه‌های دیدنی
 


روستای زیارت کجاست؟

 

قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  افزود:روستای زیارت یکی از مناطق ییلاقی و زیبای استان گلستان است که ۷ کیلومتر پس از مسیر جاده ناهارخوران واقع شده و با دو آبشار بلند و دیدنی و چشمه آب گرم و بافت قدیم جزو روستا‌های برتر گردشگری ایران که به ثبت ملی نیز رسیده است.
 
 
گرگان شهری سرسبز و زیبا با جاذبه‌های دیدنی
 

وی ادامه داد: این روستا از سمت شمال به جنگل‌های ناهار خوران و ارتفاعات بندسر، از سمت غرب به کوه‌های ادیم، مازوکش و کمر سر، از سمت شرق به ارتفاعات خال دره و از سمت جنوب به کو‌های جنگلی زیارت و آبشار زیبای آن محدود می‌شود.

قندهاری گفت: این روستا در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای خنک و مطلوب، طبیعت زیبا و باصفا، وجود آب گرم و آبشار معروف زیارت و دیگر جاذبه‌های این منطقه، روستای زیارت را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان گلستان تبدیل کرده است.
 


آبشار و آب گرم زیارت

 

در حدود ۵ کیلومتری جنوب روستای زیارت و در میانه‌های مسیر یکی از شاخه‌های فرعی رودخانه آبشار زیبایی وجود دارد که از ارتفاع نسبتا بلندی به سمت زمین سرازیر است. هوای اطراف این آبشار، به دلیل پخش شدن پودر آب به اطرافش بسیار خنک است.
 
این آب و هوای خنک و طبیعت بکر و زیبای این منطقه، فضای مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده است.

در مجاورت، اما زاده عبدالله روستای زیارت، آب گرمی قرار دارد که در گذشته به آن “گرماندو” می‌گفتند. اگر به این روستا سفر کردید، آب گرم زیارت را فراموش نکنید. استحمام در آب معدنی این مکان که خواص درمانی زیادی هم دارد، خستگی را از تنتان به در و شما را برای ادامه گشت وگذارتان در استان گلستان آماده خواهد کرد.
 


علاقه‌مندان به تاریخ به گرگان بیایند

 

بافت تاریخی گرگان دارای سه محله قدیمی به نام‌های «سبزه مشهد»، «نعلبندان» و «میدان» است که هر کدام از این محله‌ها دارای محلات فرعی نیز هستند.

منازل موجود در بخش مسکونی عمدتاً متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوران پهلوی نظیر خانه شیرنگی، تقوی، باقری و مفیدیان است.

وی گفت: خانه امیر لطفی در محله چهارشنبه‌ای که موزه صنایع دستی در آن دایر است و خانه و مدرسه تقوی گرگان از دیگرجاذبه‌های تاریخی این شهرستان است.

کاخ موزه گرگان یا کاخ سلطنتی گرگان مربوط به دوره پهلوی اول است و در گرگان در پارک شهر (کتابخانهٔ سابق) واقع شده‌است.
 
 
 
گرگان شهری سرسبز و زیبا با جاذبه‌های دیدنی
 

این کاخ موزه اولین موزه شمال، چهارمین موزه تخصصی باستان‌شناسی و بیست و چهارمین موزه کشور محسوب می‌شود.

کاخ موزه گرگان شامل دو بخش همکف و طبقه بالاست که در طبقه همکف ۳۰ تن از مشاهیر استان گلستان از قرن سوم تا دوره معاصر همراه با تندیس معرفی شده‌اند که به بخش مشاهیر مشهور است و در طبقه یک صد قلم از لوازم و اشیای دوره پهلوی و همچنین استراحتگاه خانواده پهلوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دیوار بزرگ گرگان نیز یکی دیگر از جاذبه‌های شهرگرگان به شمار می‌رود دیواری تاریخی که از کنار دریای خزر در ناحیه گمیشان آغاز شده و تا کوه‌های گلیداغ در شمال شرق کلاله ادامه دارد.

صفری فرماندار گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: پارک جنگلی قرق در ۲۰ کیلومتری شرق گرگان که محل نگهداری گوزن‌های بومی و منحصر بفرد به نام مارال در جنگل‌های شمال ایران است، جنگل توسکستان در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی گرگان و روستای توریستی چهارباغ در ۵۶ کیلومتری شهر گرگان که با دارا بودن گونه‌های مختلف گیاهی، طبیعت خیره کننده‌ای دارد، از جاذبه‌های طبیعی دیگر این شهرستان به شمار می‌رود.

وی افزود: روستای توشن واقع در ۲ و نیم کیلومتری جنوب شهر گرگان با آبندان و درختانی تنومند جنگل رنگو از روستا‌های گردشگری این شهرستان است.

فرماندار گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: برای اقامت مسافران در شهر گرگان ۹ هتل، ۵ هتل آپارتمان، ۲ مهمانپذیر، ۸ واحد بوم گردی و ۳۲ خانه مسافر دارای مجوز را برای عید نوروز تدارک دیده ایم.
 
 
گرگان شهری سرسبز و زیبا با جاذبه‌های دیدنی
 

وی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نیز در سایت استانداری و ناهار خوران گرگان با ارائه محصولاتی مانند حصیر، گلیم و زیورآلات دست‌ساز و با غذا‌های مانند نان خرمایی، زنجبیلی، سرغربیلی و حلوا اماج آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

گزارش از فاطمه حبیبی

انتهای پیام/ح
برچسب ها: صنایع دستی ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.