صد‌ها نفر در واشنگتن در حوالی کاخ‌سفید تجمع کرده و حمایت خود را از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته (شنبه) صد‌ها نفر از مردم آمریکا در میدان «لافایت» در نزدیکی کاخ‌سفید تجمع کردند تا ضمن حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا از مقامات کشور خود بخواهند مداخله در امور کاراکاس را پایان دهند.

معترضان از مقامات آمریکا خواستند دخالت خود در امور داخلی ونزوئلا را پایان داده، تحریم‌هایی را که علیه این کشور اعمال شده بردارد و احتمال مداخله نظامی در آن کشور را منتفی سازد.

این تجمع «به ونزوئلا دست نزنید» نام گرفت و اقدامات دولت آمریکا را که به گفته معترضان تلاش برای مهندسی یک کودتا در ونزوئلا بود، محکوم کرد. همچنین تلاش واشنگتن برای جایگزینی خوان گوایدو، سرکرده مخالفان، با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور نیز به شدت در این تظاهرات محکوم شد.

تجمع مردم آمریکا در حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا + تصاویر

در وب‌سایت مربوط به این ائتلاف، خواسته معترضان به صورت این جمله خلاصه شد «همین حالا دست به کار شوید که جنگ را تمام کنید و به تبعیض پایان دهید». آن‌ها هدف خود را اعتراض به دخالت آمریکا در کودتای گوایدو، اعتراض به تحریم‌های اعمال شده علیه ونزوئلا و اعتراض به دخالت احتمالی نظامی آمریکا و دیگر عاملان آن در ونزوئلا اعلام کردند.

تجمع مردم آمریکا در حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا + تصاویر

دانیل السبرگ، خبرنگار پنتاگون؛ دنی گلاور، بازیگر؛ میدیا بنجامین، فعال سیاسی؛ مکس بلومنتال، روزنامه‌نگار گری‌زون و تعداد دیگری از روزنامه‌نگاران و فعالان در میان سخنرانان این تجمع اعتراضی حضور داشتند.

تجمع حمایت از نیکلاس مادورو در شهر‌های دیگر آمریکا نیز برگزار شد؛ از جمله این شهر‌ها نیویورک و لس‌آنجلس بود. در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، نیز تجمع‌های مشابهی برگزار شد.

گوایدو که پیشتر رئیس مجلس ملی ونزوئلا بود در تاریخ ۲۳ ژانویه، خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. در همین حال آمریکا و متحدانش در اقدامی مداخله‌جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
حتی در قلب کشور آمریکا هنوز تعدادی فکر و وجدان بیدار وجود دارد حالا ترامپ و مایک پمپئو و جان بولتون هی کله ملق بزنند شما حرفتان نزد ملت خودتان خریدار ندارد چگونه انتظار دارید وطن پرستان ونزوئلائی کشورشان و ثروتهای طبیعی آن را دو دستی تقدیم شما کنند؟؟ هان؟؟؟؟؟؟؟؟بابا دوران تیر و کمان و سرخپوستان آمریکائی ( کسانیکه صاحبان اصلی این قاره بودند و شما با کشتار ونسل کشی آنان سرزمین شان را از دستشان در آوردید....) تمام شده و بسر آمده.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ننگبر ترامپ
آخرین اخبار