مقامات امنیتی افغانستان و ناتو، طرح جلوگیری از تلفات غیر نظامیان را به اشرف غنی پیشنهاد کردند.

اشرف غنی: هدف ما به صفر رساندن تلفات غیر نظامیان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات امنیتی افغانستان و مسئولین ماموریت حمایت قاطع ناتو، طرح جلوگیری از تلفات غیر نظامیان در عملیات های نظامی را به اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد کردند.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری جزئیاتی از این طرح ارائه نکرده اما به نقل از اشرف غنی نوشته است: هدف ما به صفر رساندن تلفات غیر نظامیان می باشد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستات در نشست با مقامات امنیتی افغانستان و ناتو اظهار داشت که ارزیابی های دوامدار در این طرح مدنظر گرفته شود تا به گونه درست تطبیق گردد.

وی بیان داشت: تمام ارگان های امنیتی مکلفند تا در اسرع وقت جزئیات عملیات هایی را که در آن ادعای تلفات غیر نظامی شده باشد، به صورت اساسی بررسی نموده و معلومات ارائه کنند.

اشرف غنی تاکید کرد که برای رهبری حکومت و مردم افغانستان عدم ارائه معلومات در خصوص تلفات غیر نظامیان قابل قبول نیست.

گفتنی است که در پی افزایش تلفات افراد غیر نظامی در حملات نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو، اشرف غنی هفته گذشته تلفات غیر نظامیان در عملیات‌های نظامی را غیر قابل قبول خواند و به نهادهای امنیتی دستور داد که تدابیر ویژه ای برای کاهش این تلفات روی دست گیرند.

اخیرا تلفات غیر نظامیان در عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی افغانستان انتقادات زیادی را به بار آورده است. حملات هوایی نیروهای ناتو نیز در طول سالیان گذشته همواره به کشتار غیر نظامیان افغانستان منجر شده که اعتراضات وسیعی را در سطح این کشور به همراه داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار