مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:امسال طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقعه با همکاری ۴۵ مبلغ اعزامی و بومی اجرا می‌شود.

بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری مراسم روز ولادت امیر المومنین (ع) در ۳۵ بقعه متبرکه اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌های تحویل سال در ۱۱ بقعه شامل قرائت قرآن، صلوات خاصه، سخنرانی مذهبی، مداحی و پخش زنده پیام رهبر معظم انقلاب از ساعت ۲۳ تا ۲/۵ بامداد اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تحویل سال در نیمه شب است در ۱۱ بقعه مراسمات جمعی داریم که قرآن خوانی، مولودی خوانی و زیارت امین الله و سخنرانی‌های مذهبی و مداحی‌ها نیز از جمله این مراسم ها است که از ساعت ۲۳:۳۰ شب تا ۲ بامداد ادامه خواهد داشت.

بخشی پور گفت: برپایی نماز جماعت، اعزام مبلغین به بقاع متبرکه و برپایی فروشگاه‌های فرهنگی مراسم رحلت حضرت زینب در ۳۵ بقعه نیز از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: بقاع به چند قسمت تقسیم شده اند که بر اساس پتانسیل‌های بقاع مراسم ها در آن‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: در ۳۸ بقاع متبرکه غرفه‌های کودک و نوجوان، قرآن بیاموز و جایزه بگیر، غرفه خانواده و سبک زندگی اسلامی خواهد بود.

بخشی پور افزود: مراسم روز طبیعت در ۵۵ بقعه در ۱۳ فروردین برگزار خواهد شد، همچنین مراسم عید مبعت در ۳۵ بقعه و ایستگاه‌های سلامت و بهداشت نیز در ۸ بقعه خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: باغ شوکت آباد و حسینیه امام رضا در ایام نوروز به روی مسافران و گردشگران باز خواهد بود.

انتهای پیام/غ

آغاز طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.