پایگاه تحلیلی استاتیستا در مطلبی به معرفی کشور‌هایی که بیشترین تعداد هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس را در ناوگان هوایی خود دارند، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه تحلیلی استاتیستا، یکشنبه گذشته، یکی از هواپیما‌های مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌ی ۷۳۷ مکس به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است. شش ماه قبل نیز همین مدل از هواپیما‌های مسافربری بوئینگ متعلق به شرکت هوایی لایون با ۱۸۹ سرنشین بعد از برخاستن از باند در جاکارتا، پایتخت اندونزی سقوط کرد.

در پی وقوع این حوادث، بسیاری از کشور‌های جهان استفاده از این هواپیما را تعلیق و برخی از کشور‌ها حتی پرواز این مدل را در آسمانشان ممنوع اعلام کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه ممنوعیت پرواز این هواپیما‌ها را اعلام و هواپیما‌های مدل ۷۳۷ مکس را ملزم به تغییرات کرد. مدت کوتاهی پس از آن شرکت بوئینگ از تعلیق در تحویل هواپیما‌های مدل ۷۳۷ خبر داد.

تعلیق در تحویل و پرواز هواپیما‌های مدل ۷۳۷، شرکت بوئینگ را از لحاظ اقتصادی به شدت تحت تاثیر قرار داده است. همچنین کشور‌هایی که تعداد بالایی بوئینگ ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی خود دارند بیش از سایر کشور‌ها دچار بحران در بخش حمل و نقل هوایی شده اند.

در حال حاضر، ۶۹ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی آمریکا وجود دارد که در اختیار سه شرکت بزرگ هواپیمایی این کشور است و به زودی ۴۴۸ فروند دیگر وارد ناوگان هوایی این کشور می‌شود. یکی از شرکت‌های هواپیمایی امارات متحده عربی نیز با ۱۴ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس از دیگر کشور‌هایی است که از این مدل استفاده می‌کند، ولی در حال حاضر، پرواز ۲۳۷ فروند دیگر را به حالت تعلیق درآورده است.

در اینفوگراف زیر شرکت‌های هواپیمایی کشور‌های مختلف که بیشترین تعداد هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را در ناوگان هوایی خود دارند، آمده است. رنگ آبی تیره تعداد مدل ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی کشور‌ها را نشان می‌دهد و رنگ آبی روشن هواپیما‌هایی است که به حالت تعلیق درآمده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار