رئیس مرکز تحقیقات آموزش راهبردی وزارت بهداشت گفت: اجرای پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع نیازمند یک آموزش جدی به مردم و پزشکان است.

18/ شانزدهم فروردین/    جنیدی/ ویژه عید/ارئه راه حل مناسب به چالش های حوزه سلامت/ پیدا کردن پاسخ های مناسب به سوالات بی جواب حوزه سلامتعلی اکبر حقدوست رئیس مرکز تحقیقات آموزش راهبردی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مراکز تحقیقات آموزش راهبردی علوم پزشکی در دو سال گذشته فعالیت‌های خود را در حوزه آموزشی و پژوهشی آغاز کرده است و یکی از وظایف عمده این مرکز این است که به سوالات راهبردی برای ارتقاء علوم پزشکی پاسخی مناسب را ارائه دهد.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های مهم کاری مرکز تحقیقات راهبردی علوم پزشکی موضوع آموزش به همراه پژوهش است زیرا ما در حوزه پزشکی سوالات اساسی مختلفی در کشور داریم که بدون جواب مانده است که مرکز تحقیقات آموزش راهبردی با برگزاری جلسات متعدد می‌تواند پاسخ بسیاری از این سوالات را جواب دهد.

حقدوست تأکید کرد: تلفیق علوم، همگرایی و مرجعیت علمی از جمله مشکلات امروز در حوزه علوم پزشکی محسوب می‌شود که مرکز راهبردی می‌تواند با برنامه ریزی مناسب و ارائه راهکار خوب می‌تواند اینگونه مسائل را برطرف کند.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش راهبردی بیان کرد: مراکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی می‌تواند با ارائه راه حل‌های مناسب جایگاه علمی ایران را ارتقاء دهد و در این راستا باید از تمام ظرفیت و پتانسیل علمی مردم ایران استفاده کرد تا راهکارهای عملی پیدا شود.

ورود مرکز تحقیقات آموزش راهبردی  پزشکی در مسائل آموزشی طرح تحول

وی افزود: یکی از حوزه‌های مطرح در طرح تحول نظام سلامت، مسئله آموزش پزشکی است و به همین دلیل مرکز تحقیقات آموزش راهبردی پزشکی می‌تواند در این موضوع در طرح تحول نظام سلامت ورود پیدا کند.

حقدوست گفت: اجرای پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع نیازمند یک آموزش جدی به مردم و پزشکان است که در این میان مرکز تحقیقات برنامه ریزی‌های دقیقی برای انجام کار آموزش همگانی انجام داده است.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش راهبردی یادآوری کرد: مرکز تحقیقات آموزش راهبردی دارای یک بودجه مصوب مستقل است و منابعی را صرف آموزش و پژوهش در حوزه‌های پزشکی برایش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
u
۰۸:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
مردم اموزش نمیخواهند دولتی میخواهند که بیمه رایگان بکنه ویزیت پزشک ندهند و پولدارو و با دفترچه خودشان بتوانند به تمام اقوام کمک دارو و ویزیتی بدهند و هر چی گفتند دکترشان بنویسه و بیمه پولش بدهد.همین
آخرین اخبار