تیم فوتبال سپاهان در سال 97 اتفاقات زیادی را سپری کرد که مهمترین آن بازگشت قلعه نویی به این تیم بود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  زردپوشان اصفهانی اتفاقات مهمی را در سال ۹۷ پشت سر گذاشتند که یکی از مهمترین آن‌ها بازگشت قلعه نویی به این تیم بعد از چند سال بود.

اتفاقات مهم و حواشی تیم فوتبال سپاهان را در سال ۹۷ بررسی کردیم که از نظر خواهیم گذراند.

تغییر و تحولات مدیریتی در سپاهان

سپاهان که  به علت ثبات مدیریتی زبانزد اهالی فوتبال بود در سال‌های گذشته دچار تغییر و تحولات زیاد مدیریتی شد و همین موضوع هم در روند زردپوشان اصفهانی تاثیرگذار بود.

محسن طاهری که در اواخر لیگ هفدهم زمزمه جدایی اش از سپاهان شنیده می‌شود در نهایت شایعه برکناری اش به واقعیت پیوست و مسعود تابش سرپرست باشگاه سپاهان شد و بعد از مدتی تابش از سوی مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد.

بازگشت ژنرال به سپاهان

مسئولان باشگاه سپاهان بعد از پشت سر گذاشتن فصل کابوس وار در لیگ هفدهم تصمیم گرفتند که امیرقلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر را به عنوان سرمربی تیم خود برگزینند تا از وضعیت بحرانی خارج شوند.

قلعه نویی در فصل هفدهم هدایت تیم ذوب آهن برعهده داشت و تیم اصفهانی با حضور این مربی توانست جایگاه دوم بعد از پرسپولیس کسب کند و سهمیه آسیا را بدست آورد. سپاهانی‌ها برای خروج از بحران تصمیم گرفتند که مربی تیم همشهری خود را به خدمت بگیرند تا در لیگ هجدهم ناکامی‌های گذشته را فراموش کنند.

قلعه نویی ۲ فصل متوالی توانسته بود که سپاهان را به قهرمانی برساند و او انگیزه زیادی دارد تا بار دیگر در دیار نصف جهان سومین قهرمانی اش را با هواداران تیفوسی جشن بگیرد. به هر حال ژنرال برای تحقق رویای قهرمانی خود رقابت تنگاتنگی با برانکو، شفر، لیکنز و گل محمدی دارد و باید دید می‌تواند در قهرمانی با سپاهان هت تریک کند یا نه!

کهکشانی سازی، مورد علاقه قلعه نویی

قلعه نویی هدایت هر تیمی که برعهده گرفته سعی کرده که آن تیم را به تیمی کهکشانی تبدیل کند و در سپاهان هم برنامه خود را اجرایی کرد و بازیکنان شاخص و گران قیمتی را به خدمت گرفت.

علاوه بر این ژنرال سعی می‌کند که بازیکنان سابق خود را به خدمت بگیرد که طبق همین استدلال شاهد حضور شاگردان ژنرال در سپاهان بودیم. بازیکنان سابق تراکتورسازی هم عمده خرید‌های سپاهان در فصل هجدهم بودند که جمع تراکتورسازی‌ها جمع‌تر از قبل شد.

البته سپاهانی‌ها در نقل و انتقالات یک اشتباه مرتکب شدند و مسلمی پور را که با  تراکتورسازی قرارداد داشت به خدمت گرفتند و سرخپوشان تبریزی هم از بازیکن سابق خود به کمیته تعیین وضعیت شکایت کردند.

البته سپاهانی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر اشتباه خود در عقد قرارداد با مسلمی پور با تراکتورسازی‌ها به توافق رسیدند که ساسان انصاری بهترین بازیکن خود  را به آن‌ها بدهند تا سرخپوشان تبریزی هم از شکایتشان منصرف شوند.

سپاهان پرچمدار صدور بیانیه

زرد پوشان اصفهانی معتقد هستند که تنها تیمی هستند که از اشتباهات داوری بیشترین آسیب دیده است و اگر این اشتباهات نبود شاید با اختلاف زیاد از رقبای خود در صدر جدول یکه تازی می‌کردند.

علاوه بر این سپاهانی‌ها پرچمدار صدور بیانیه در لیگ هجدهم هستند و قبل و بعد از بازی‌ها بیانیه صادر می‌کردند. حتی امیرقلعه نویی یک بار به جای صحبت در نشست خبری ترجیح داد بیانیه اش برای اصحاب رسانه خوانده شود. البته مدیرعامل سپاهان این موضوع را قبول ندارد و می‌گوید که تیمش به علت موجه چند ماه پیش بیانیه صادر کرده است و بعد از آن سایر تیم‌ها بودند که این کار را انجام دادند.

اظهارات تند قلعه نویی علیه فغانی

امیرقلعه نویی بعد از بازی با پرسپولیس آن قدر از قضاوت فغانی عصبانی بود که به داور بین المللی کشورمان لقب قلدر خان فوتبال ایران داد. حتی قلعه نویی پا را پیش‌تر از این فراتر گذاشت و بیان کرد که اگر داوران جوان اشتباه کنند چند جلسه محروم می‌شوند، اما با فغانی کاری ندارند.

سکوت قلعه نویی شکسته شد 

قلعه نویی به علت اعتراض به داوری چندین هفته بود که در نشست‌های خبری شرکت نمی‌کرد و تکسیرا دستیارش پاسخگوی سئوالات خبرنگاران است.

البته قلعه نویی بعد از تساوی تیمش برابر فولاد خوزستان سکوت خود را شکست و در نشست خبری بعد از بازی شرکت کرد. قلعه نویی در این نشست خبری بیان کرد به خاطر مردم خوزستان تصمیم گرفت که سکوت خود را بشکند. علاوه بر این سرمربی سپاهان انتقادات تندی علیه داوری کرد و حتی بیان کرد که از 4 داور از جمله  فغانی، ترکی، خورشیدی و ممبینی تا زمانی که زنده است آنها را نمی بخشد  و خاطرات بدی از این 4 داور  در زندگی اش دارد. 

البته این داوران هم واکنش تندی به اظهار نظر قلعه نویی داشتند و از کمیته داوران خواستند که از حقوق داوران خود دفاع کند. 


بیشتر بخوانید:

طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان به بهره برداری می‌رسد

ورزشگاه فولاد خوزستان جمعه افتتاح می‌شود

فتحی: مدیر عامل ذوب آهن احتمالا از سوی اماراتی ها مامور بر هم زدن آرامش استقلال است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار