به دنبال حملات تروریستی روز جمعه به نمازگزاران در مسجد شهر کرایست‌چرچ، برگزاری بزرگترین نمایشگاه سلاح نیوزیلند لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه تایم، بزرگترین نمایشگاه سلاح که قرار بود روز شنبه در اوکلند -پرجمعیت‌ترین شهر نیوزیلند- برگزار شود، در پی حملات تروریستی روز جمعه به مسجد شهر کرایست‌چرچ، لغو شد.

نمایشگاه «کومیو میلیتاریا» (Kumeu Militaria) بزرگترین نمایشگاه سلاح در این کشور است که سالانه تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی در آن شرکت کرده و جدیدترین تسلیحات خود را برای فروش به نمایش می‌گذارند.

به گفته برگزارکنندگان این رویداد، با توجه به حوادث تروریستی اخیر در نیوزیلند،  به منظور همدردی با بازماندگان قربانیان و همچنین جلوگیری از ایجاد تنش، این نمایشگاه سالانه برگزار نشد.

نمایشگاه سلاح اوکلند که از سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود هر سال هزاران بازدید کننده را از سراسر نیوزیلند جذب می‌کند. علاوه بر معرفی جدیدترین سلاح‌ها در این نمایشگاه، برگزارکنندگان با معرفی رویداد‌های نظامی و تاریخی، به ترویج اطلاعاتی درباره تاریخ نظامی این کشور می‌پردازند.

در حملات تروریستی روز جمعه به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، دست‌کم ۵۰ نمازگزار حین اقامه نماز جمعه جان خود را از دست دادند و ده‌ها تن زخمی شدند.

قوانین کنترل سلاح در نیوزیلند نسبتا ضعیف است و پس از وقوع این حمله تروریستی قرار است درباره آن تجدید نظر شود. در همین حال، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند، امروز دوشنبه از موافقت دولت نیوزیلند با «اصل» تشدید قوانین مربوط به حمل سلاح خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار