به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرغم اینکه ثابت شده فروش تلفنهای هوشمند در سالی که گذشت بسیار دشوار بوده است (بازار جهانی تنها ۰.۱ ٪ رشد داشت) شیائومی امروز نتایج مالی خود را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد و این رقمها بسیار قابل توجه بودند.
به طور کلی، شیائومی درآمد ۱۷۴.۹ میلیارد یوان (۲۶.۱۳ میلیارد دلار) را برای کل سال گزارش کرد، که نشان دهنده رشد سالانه بیش از ۴۱.۳ درصدی این شرکت است. حتی مسئله چشمگیرتر درباره اعداد و ارقام منتشر شده از این شرکت برای بخش سود سالانه آن بود. سود این شرکت در سال گذشته با افزایش ۵۹.۵ درصدی به ۸.۵ میلیارد یوان (۱.۲۷ میلیارد دلار) رسیده است.
مسئله شگفتآوری نیست اگر بگوییم منبع اصلی این رشد در کسب و کار شرکت شیائومی فروش گوشیهای هوشمند آن است. علاوه بر افزایش متوسط قیمت فروش گوشیهای هوشمند شیائومی میزان فروش کلی این شرکت در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۲۹.۸ درصدی به ۱۱۸.۷ میلیون دستگاه رسیده است.
چین امسال هم بزرگترین بازار فروش شیائومی بود، که ۶۰ درصد کل فروش محصولات این شرکت را تشکیل میداد. با این حال، توسعه بین المللی این برند به خوبی پیش میرود و ما محصولات آن را در بسیاری از نقاط دنیا مشاهده میکنیم. سال گذشته فروش خارج از چین محصولات شیائومی ۱۱۸.۱ درصد افزایش یافت و هند و اندونزی به عنوان بزرگترین بازارهای خارجی این شرکت بودند. شیائومی همچنین رشد بسیار زیادی در اروپای غربی، جایی که فروش آن در مقایسه با سال قبل ۴۱۵.۲ درصد افزایش داشت، کرده است.
در سال گذشته، علاوه بر گوشیهای هوشمند، فروش محصولات دیگر شیائومی نیز رشد کرده است. شیائومی از این محصولات چیزی در حدود ۴۳.۸ میلیارد یوان (۶.۵۳ میلیارد دلار) درآمد کسب کرده است. شیائومی در حال حرکت به جلو است و انتظار دارد تا در استراتژی جدید دوگانه خود در بخش گوشیهای هوشمند تمرکز کند. این شرکت امیدوار است تا حضور نام تجاری شیائومی را در بخش گوشیهای هوشمند و میانردههای متوسط و با کیفیت بالا تثبیت کند.
بیشتر بخوانید: دوربین پرچمدار جدید شیائومی بهترین کیفیت فیلمبرداری را دارد +تصاویر
انتهای پیام/