آیت الله صافی گلپایگانی گفت:آنچه در سیاست داخلی و خارجی اهمیت دارد تدبیر و درایت و عملکرد معقولانه است،ان شاءالله بتوانید نگرانی های ما و مردم را در مسائل اقتصادی بر طرف کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در ادامه سفر خود به قم در اولین دیدار خود با مراجع تقلید با حضور در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

سفر اخیر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عراق و دیگر مسائل جهان اسلام از محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

در ابتدای این دیدار، محمدجواد ظریف، گزارشی از سفر هیئت ایرانی به عتبات عالیات و نیز برنامه‌های وزارت خارجه ارائه داد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز ضمن مسئلت قبولی زیارت هیئت ایرانی،گفت: این سفر، بسیار مفید و با برکت برای هر دو کشور دوست و ولائی ایران و عراق بود. امیدواریم این‌گونه سفرها در منطقه تداوم پیدا کند و همگان، از آثار و برکات آن برخوردار شوند. اینجانب همیشه توصیه داشتم که با همسایگان و جهان اسلام باید ارتباطی قوی همراه با حفظ عزت و منافع خود داشته باشیم، بلکه می‌توانیم به تمام کشورهای جهان، صلح و صفا و مهربانی را عرضه کنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی عنوان کرد:با همسایگان و جهان باید ارتباط سازنده و قوی با حفظ عزت و منافع می توانیم و پیام آور صلح و مهربانی باشیم .

وی ادامه داد:سفر های منطقه ای باید ادامه پیدا کند،آنچه در سیاست داخلی و خارجی اهمیت دارد تدبیر و درایت و عملکرد معقولانه است ، ان شاءالله بتوانید نگرانی های ما و مردم را در مسائل اقتصادی بر طرف کنید.

وی با اشاره به حادثه تروریستی و دردناک نیوزیلند، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار و مسلمانان جهان،عنوان کرد: این فاجعه بسیار تأسف‌بار بود. واکنش مناسب وزارت خارجه و مواضع مشترک کشورهای اسلامی، می‌تواند در کاهش این‌گونه حوادث مثمر ثمر باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود بیان کرد: به‌حمدالله تعالی درایت و سیاست و فعالیت‌های شما در وزارت خارجه، همواره مورد تأیید مردم شریف بوده است و مردم ما به شما حُسن‌ظن و اعتماد دارند. زحماتی که شما و همکارانتان در این مدّت تحمّل کرده‌اید و ان‌شاءالله در آینده اهتمام بیشتری خواهید داشت، مورد رضایت ملّت ایران است.ما نه‌تنها با دوستان، بلکه با دشمنان نیز می‌توانیم با عقلانیت و حفظ عزت و منافع کشور در ارتباط باشیم.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه، با اشاره به لزوم به‌کارگیری منطق و تدبیر در سیاست خارجی بیان کرد: با کشورهایی مانند مصر، مراکش و اردن که مردم آن دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند، باید رابطه قوی داشته باشیم. آنچه در سیاست داخلی حائز اهمیت است سیاست معقولانه است که در سایه منطق و تدبیر و درایت می‌توانیم عزت کشور اسلامی ایران را در جهان بیشتر کنیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی، ابراز کرد: وضعیت کنونی اقتصاد، بسیار ناراحت‌کننده است. مردم شریف و نجیب ما، امروز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که به نظر ما می‌توان با سیاست‌های خوب و مفید و روابط سازنده، این مشکلات را رفع کرد. وظیفه مسئولان دراین‌باره بسیار سنگین است و امیدوارم که شما بتوانید در این عرصه هم موفق باشید.

انتهای پیام/ ح

دیدار ظریف با آیت الله صافی گلپایگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار