بیش از هزار غرفه نمایشگاه صنایع دستی ملی ، منطقه‌ای و استانی در شهر‌های مازندران برپا می‌شود.

ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها در برخی شهر‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی نمایشگاه ملی صنایع دستی اقوام ایرانی در پارک ملل ساری جمع آوری  و از خسارت احتمالی جلوگیری شده است.

وی از برپایی دوباره نمایشگاه صنایع دستی از دومین روز نوروز ۹۸ خبرداد و افزود: ۲۲ نمایشگاه صنایع دستی در سه بخش ملی، منطقه‌ای و استانی برپا می‌شود.

ایزدی گفت: ۵ نمایشگاه ملی صنایع دستی در قالب بیش از ۷۰ غرفه در شهر‌های رامسر ، نور، نوشهر، چالوس و ساری و ۴ نمایشگاه منطقه‌ای در قالب ۳۰ تا ۷۰ غرفه در شهر‌های بهشهر، سوادکوه ، محمودآباد و بابلسر گشایش خواهد یافت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: نمایشگاه استانی صنایع دستی نیز در قالب ۳۰ غرفه در دیگر شهر‌های استان برپا می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاه‌های دائمی در استان اشاره کرد وگفت: با همکاری شهرداران برپایی نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در مازندران کلید زده شد و شهر‌های سوادکوه شمالی، جویبار و تنکابن پیشتاز در عرضه صنایع دستی هستند.

قالی بافی، گلیم بافی، جاجیمچه بافی، بافت گلیمچه، چوقا، شمد و ملحفه، سوزن دوزی، رنگرزی و چاپ سنتی سفالگری و سرامیک سازی، فراورده‌های پوست و چرم، هنر‌های مرتبط با فلز، هنر‌های مرتبط با چوب، حصیر بافی، طراحی سنتی در کنار نگارگری، صحافی و جلدسازی سنتی، صنایع دستی دریایی و عروسک‌سازی در مازندران رواج دارد.

انتهای پیام/آ

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مازندران

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.