بیش از ۴۰ هزار بنای غیرمجاز در غرب مازندران با تصویب مجلس، مجاز به دریافت خدماتی مانند آب، برق و گاز شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: بیش از ۴۰ هزار بنای غیرمجاز در غرب استان با تصویب مجلس، مجاز به دریافت خدماتی مانند آب، برق و گاز شده اند.

وی افزود: افراد متخلف که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز می‌کنند با مصوبه جدید مجلس می‌توانند تا سه سال خدمات دریافت کنند.

بیش از ۴۰ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه جاده غرب مازندران

حجت الاسلام تقوی فرد با تاکید بر اینکه بحث پیشیگری از وقوع جرم در حوزه منابع طبیعی می‌تواند بسیار موثر واقع شود، گفت: بیش از ۴۰ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز و بدون مجوز در حاشیه جاده در غرب استان مازندران وجود دارد که موجب وارد شدن خسارت به بیت المال شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم مازندران با بیان اینکه نیمی از چاه‌های مازندران فاقد پروانه است، افزود: تاکنون بیش از ۷۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

نحوه اجرای طرح آزادسازی سواحل مازندران مطلوب نیست

وی با اشاره به طرح آزادسازی سواحل مازندران، این طرح را در حوزه بهره برداری از آب و خاک ساحل مطلوب ندانست و گفت: طرح آزادسازی سواحل مازندران مدت پنج سال است که در سواحل استان در حال اجراست که اگر به شکل مناسب و تعیین زمان و متولی، برای بهره برداری از آن برنامه ریزی نشود، این آزادسازی که به زحمت نیز انجام شده بی نتیجه خواهد بود.

حجت الاسلام تقوی فرد با بیان اینکه طی ۶ سال اخیر، عمل به مسئولیت حاضران در حوزه پیشگیری از وقوع جرم احساس نشده و این مساله نیازمند تحول است، افزود: همه انسان‌ها نسبت به محیط زیست، منابع طبیعی و امور اجتماعی جامعه مسئول هستند و در قیامت مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

مدیران لایق نباید با تغییر دولت‌ها جابجا شوند

حجت الاسلام تقوی فرد نیز با اشاره به تغییرات زودهنگام در سطح مدیران دولتی، خطاب به رئیس جمهور ، گفت: طی پنج سال اخیر چهار استاندار در مازندران جابجا شده اند؛ اگر این افراد از قابلیت و توانایی لازم برخوردار نبودند چرا این مساله پیش از انتصاب مورد بررسی قرار نگرفته و این افراد منصوب شدند و اگر افراد از توانایی برخوردار بودند چرا در این بازه زمانی محدود جابجا شدند و اجازه کار به آن‌ها داده نشد؟

رئیس شورای قضایی مازندران با بیان اینکه از جابجایی زودهنگام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان رضایت نداریم، ادامه داد: جابجایی زودهنگام مدیران باعث می‌شود مسئولیت‌ها گُم شود.

وی با اشاره به جابجایی چند مدیر در حوزه منابع طبیعی مازندران طی پنج سال اخیر، تاکید کرد: اگر مدیران لایق باشند نباید با تغییر دولت‌ها جابجا شوند، چون مدیران دستگاه‌های اجرایی ارتباطی به بحث‌های انتخاباتی ندارند و بر اساس صلاحیت منصوب می‌شوند.

ظلم به منابع طبیعی حاصل بی مسئولیتی دولت‌ها در این حوزه است

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران با بیان اینکه ظلم به منابع طبیعی مربوط به بی مسئولیتی تمام دولت‌ها از جمله دولت حال حاضر در حوزه منابع طبیعی بوده است، گفت: مدیران سهمیه‌ای که بر اساس مسائل سیاسی منصوب و یا جابجا شوند مدیرانی قوی نخواهند بود؛ چراکه آن‌ها به دنبال سهم خود که همان میز است، هستند و آن بخش را خوب مدیریت می‌کنند!

حجت الاسلام تقوی فرد با انتقاد از عدم حضور مدیران کل منابع طبیعی ساری و نوشهر در جلسه، افزود: این عدم حضور قابل قبول نبوده و شایسته است مدیران ارشد این ادارات استان در جلسه حاضر شوند؛ در حقیقت مقصر مظلومیت منابع طبیعی مدیران این حوزه هستند.

وی گفت: کشیک منابع طبیعی در ایام نوروز توسط شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران رصد می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.