رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۵۵۰۰ نیروی امداد و نجات در طرح امداد نوروزی حضور دارند، ارتقای فرهنگ ترافیکی اصلی‌ترین عامل کاهش تصادفات و تلفات در جاده‌ها است.

حضور بیش از ۵۵۰۰ نیروی امدادو نجات در طرح امداد نوروزی/ ارتقای فرهنگ ترافیکی اصلی‌ترین راه کاهش تلفات و تصادفات استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، علی اصغر پیوندی امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در محل پارک ائللرباغی ارومیه، با بیان اینکه در راستای پاسخگویی بهتر در ایام تعطیلات نیرو‌های امدادی هلال احمر ۳ درصد افزایش داشته است، گفت: وظیفه ذاتی هلال احمر حضور در کنار مردم در تمام صحنه‌ها و تجمعاتی است که به گونه‌ای احتمال بروز حادثه وجود دارد.

وی با بیان اینکه هرساله درراستای حضور بهینه در ایام تعطیلات در طرح امداد نوروزی از اواخر دی ماه اقدام به بازسازی لجستیک و توانمتد سازی نیرو‌ها می‌شود، ادامه داد: این اقدام در سراسر کشور انجام شده و اقلام امدادی به خوبی تزریق می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور، افزود: طرح امداد نوروزی شامل قسمت امداد و نجات، سلامت و ایمنی است که از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ به مدت ۲۲ روز ادامه دارد.

وی، گفت: به دلیل بیشتر بودن تعطیلات نوروزی و افزایش حضور در طرح امداد نوروزی در راستای پاسخگویی بهتر به حوادث احتمالی و پاسخگویی به مسافران امکانات و نیرو‌ها ۳ درصد افزایش دارند.

پیوندی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث امداد و نجات نوروزی در کشور ابراز کرد: یک هزار و ۴۲۱ پایگاه ثابت، دائم و موقت در سراسر کشور پیش‌بینی شده که در این پایگاه‌ها ۵ هزار و ۵۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر و ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه لجستیکی و امدادی خودرو شامل آمبولانس، خودور نجات، ترابری و مخابرات آماده ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر در تیم‌های واکنش سریع در مراکز استان‌ها وظیفه رسیدگی به حوادث احتمالی را بر عهده دارند ادامه داد: درصدد هستیم و امیدواریم که هیچ حادثه‌ای اتفاق ناگوار و حادثه‌ای را شاهد نباشیم، اما با توجه به تعطیلات و مسافرت مردم برای استفاده از بهار طبیعت احتمال بروز حوادث وجود دارد که در تلشا هستیم با حضور به موقع و آمادگی کامل بتوانیم خدمت رسانی خوبی داشته باشیم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور، تاکیدکرد: ارتقای فرهنگ ترافیکی در بین مردم اصلی‌ترین راه برای کاهش تصادفات و تلفات است. وی، همچنین خاطر نشان کرد: در این راستا سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با ۱۲ هزار نفر در سطح کشور به صورت داوطلبانه در یک هزار و ۲۶۱ پست امدادی در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها و مراکز پرتردد وظیفه ارتقای فرهنگ ترافیکی و آموزش را بر عهده دارند.

وی افزود: ایجاد فضای دوستدار کودک، خیمه نماز، تیم‌های سحاب و کمپین بهرفت در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی پیش‌بینی شده تا بتوانیم از تلفات انسانی که خسارت بسیار زیادی برای مردم کشور ایجاد می‌کند، جلوگیری کنیم.

پیوندی بیان کرد: طرح امداد نوروزی در سطح تمامی استان‌ها با هدف ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مردم، کمک و آموزش به آن‌ها و در نهایت جلوگیری ازاز حوادث احتمالی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

صحبت های نوروزی رییس جمعیت هلال احمر

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.