طی اقدامی رسمی و ناگهانی مقام‌های شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده‌اند؛ آزمایش موشک استار شیپ در ماه مارس انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های شرکت اسپیس ایکس به تازگی اعلام کرده‌اند اولین ماموریت سفینه فضایی فوق پیشرفته استارشیپ سفر به کره ماه خواهد بود؛ سایت محل ساخت این موشک فضایی در جنوب تگزاس بوده است و پس از چندین ماه طراحی و ساخت موشک در مراحل آخر آماده سازی قرار دارد.
 
فضاپیمای ساخته شده کنونی نمونه آزمایشی است و نمونه نهایی از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است؛ کارشناسان در نظر دارند از استار شیپ برای سفر‌های طولانی مدت در فضا و بازگشت به کره زمین پس از پایان ماموریت استفاده کنند.
 

مقام‌های اسپیس ایکس اعلام کرده‌اند درماه مارس سال ۲۰۱۹ موتور موشک استارشیپ مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
کارشناسان اسپیس ایکس نسل جدیدی از فضاپیما‌ها را تولید کرده‌اند که امکان سفر دوباره از مقصد اولیه به مقصد‌های دیگر فضایی از جمله زمین را دارد.
نصب نوعی سپر حرارتی ویژه در بدنه این موشک که حالت کاشی‌های ۶گوشه دارد می‌تواند درجه حرارت‌های بسیار بالا از جمله ۱۳۷۵ درجه سلیسیوس را تحمل کند.
مقام‌های اسپیس ایکس در تلاش هستند تا مجوز پرتاب موشک‌های فضایی از ۲ سایت راه اندازی Boca Chica در جنوب تگزاس و مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا را کسب کنند.

توانایی موشک فضایی استارشیپ در حمل سفینه فضایی

موشک فضایی استارشیپ دارای موتور‌هایی از نوع Raptor است که توانایی حمل سفینه فضایی با سرعت بسیار بالا به جو زمین را دارند.
 
در ساخت موشک استارشیپ به جای ماده همیشگی فیبر کربن از ورق فولادی استفاده شده است؛ علت این استفاده قیمت پایین‌تر ورق‌های فولادی به نسبت فیبر کربن اعلام شده است.
 
شرکت اسپیس ایکس همچنین اعلام کرده اولین توریست فضایی خود، میلیاردر ژاپنی به همراه هیئت همراه را انتخاب کرده است و این هیئت در سفری با موشک فضایی استارشیپ به سفری به یکی از مدار‌های نزدیک کره ماه خواهند رفت.
 
منبع:Spacex
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار