احمدی گفت: حداقل ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در ایران شناسایی شده است که همین رقم حدود نیمی از اوج بار را تأمین می‌کند.

ویژه عید//شناسایی ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادیرضا احمدی، کارشناس حوزه انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ظرفیت انرژی بادی در کشور اظهار کرد: مطالعات سازمان انرژی‌های نو که با همکاری دانشگاه تهران انجام شده است، حکایت از آمار بالای اشتغال در نیروگاه های بادی در کشور دارد که از میانگین‌های جهانی بالاتر است.

به گفته وی؛ بر اساس ارزیابی صورت گرفته این مسئله می‌تواند ناشی از نوپا بودن این صنعت یا پایین بودن شاخص بهره‌وری نیروی کار در ایران نسبت به کشور‌های صنعتی باشد.


بیشتر بخوایند: آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به کشورهای همسایه/تابستان خوبی پیش روست


این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به میزان اشتغال در نیروگاه‌های بادی کشور تصریح کرد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که اشتغال ایجاد شده در طول زنجیره ارزش یک نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی بومی، به ایجاد ۶۶۸ شغل مستقیم و ۱۶۷۰ شغل غیرمستقیم در زمان راه‌اندازی و همچنین ۴۸ شغل مستقیم و ۱۲۰ شغل غیرمستقیم در زمان بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری منجر شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، اشتغالزایی یکی از اصلی‌ترین مزایای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان بوده است و بر اساس مطالعات آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر حدود ۱۰.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی در بخش تجدیدپذیر‌ها مشغول به کار بوده‌اند.

احمدی ادامه داد: ضمناً در این سال میزان اشتغال جهانی در بخش انرژی باد به رقم ۱.۱۵ میلیون نفر و میزان ظرفیت نصب شده انرژی بادی به بیش از ۵۳۹ گیگاوات رسیده و بررسی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی بیش از ۳.۸ میلیون شغل بواسطه توسعه نیروگاه‌های بادی ایجاد خواهند شد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: طبق برآورد‌های صورت گرفته حداقل ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در ایران شناسایی شده است که همین رقم حدود نیمی از اوج بار را تأمین می‌کند.

در حال حاضر ۱۹ نیروگاه بادی با ظرفیت ۲۸۲.۶ مگاوات در کشور نصب شده و حدود ۱۰۰ مگاوات دیگر در حال نصب است.

انتهای پیام/

اشتغال‌زایی یکی از اصلی‌ترین مزایای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار