طرح نماد گلیم که از خاک و سنگ در رنگ‌های متنوع و زیبا نقش گلیم شریکی پیچ سیرجان را بر روی زمین این شهرستان پهن کرده و برای مهمانان نوروزی چشم نواز و جذاب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرماندار سیرجان  منصور مکی آبادی گفت: با توجه به اینکه گلیم سیرجان ثبت جهانی شد هنرمندان شهرستان با ارائه این طرح توانستند نقش بزرگی از گلیم شریکی پیچ را از خاک و سنگ معادن و طبیعت سیرجان به مردم به ویژه مسافران نوروری ارائه دهند.

منصور مکی آبادی افزود: این نماد که در بیش از ۳ هزار مترمربع و در حاشیه پارک مسافر طراحی و اجرا شد دارای دو پیام و دو مطلب است یکی این که سیرجان شهرجهانی گلیم است و این طرح نماد گلیم با این وسعت استعداد‌های هنری و خدادادی را می‌رساند ودوم اینکه شهرستان سیرجان را شهر معادن کشور می شناساند، چون نماد این طرح از انواع خاک و سنگ معادن در رنگ‌های مختلف است.

وی گفت: چون این شهرستان مسیرعبور بیش ازدو میلیون نفر مسافرنوروزی به بنادر جنوب و استان فارس است می‌تواند به خوبی گلیم جهانی سیرجان را به مسافران نوروزی معرفی کند.

شهردار سیرجان هم که نقش اصلی اجرای طرح را داشته گفت: این طرح با این وسعت نماد گلیم از ۱۲ نوع خاک و سنگ رنگارنگ شهرستان و همچنین پسماند‌های برخی صنوف صنعتی طراحی شده و طی مدت یک ماه با کارکرد ۱۵ هزار نفر کارگر به پایان رسید.

 رضا سروش نیا افزود: نقش طراحی و ساخته شده گلیم اصیل کرمانی سیرجانی است و در مسیر مسافران نوروزی است که گویای نقش هنر گلیم سیرجان است.

انتهای پیام/ی

گلیم سیرجان روی سنگ و ماسه نقش گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.