روستا‌های هدف گردشگری فارس با برخورداری از آب و هوایی خوش و مناظری طبیعی و خدادادی میزبان خوبی برای سفر خاطره‌انگیز مسافران نوروزی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک‌فطرت مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: در فارس ۴۶ روستای هدف گردشگری وجود دارد که به واسطه برخورداری از ویژگی‌های خاص آب و هوایی، مناظر بکر و زیبای طبیعی و بعضا تاریخی، تولیدات صنایع دستی و محصولات غذایی و آداب، سنن و رسوم خاص، مقاصد خوبی برای گردشگران خصوصا در ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه علاوه بر روستا‌های هدف گردشگری، سایر نقاط روستایی فارس نیز آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را دارند، گفت: همه ساله روستاها، میزبان شمار زیادی از علاقه‌مندان به طبیعت بوده‌اند و امسال با توجه به وضعیت آب و هوایی مطلوب‌تر امیدواریم بر شمار گردشگران افزوده شود.

پاک‌فطرت گفت: اداره کل امور روستایی استانداری فارس با همکاری دهیاران و سایر اداره‌های استان، زمینه ورود و استقرار گردشگران و بازدید از مناطق مختلف در روستا‌ها را برای گردشگران فراهم کرده است.

وی گفت: استان فارس با وجود جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی شاخص و متعدد، تمدن و فرهنگ غنی، این پتانسیل و ظرفیت را دارد در چرخه گردشگری نقش بیشتری را ایفا کند و تحقق این امر نیازمند معرفی جاذبه‌های گردشگری و اقدامات و حرکت متولیان امر است که بوم‌گردی و توسعه گردشگری روستایی و نقش آن در صنعت گردشگری از جمله مواردی است که به این چرخه کمک شایانی می‌کند و در سال‌های اخیر نیز خوشبختانه بسیار به آن توجه شده است.

پاک فطرت گفت: توسعه بوم‌گردی در استان و تقویت ظرفیت‌های روستایی با مشارکت مردمان روستا و متولیان فرهنگی میسر خواهد شد و وارد کردن روستا‌ها در مدار گردشگری و چرخه اقتصادی امری لازم و ضروری برای استان است، بوم گردی نقشی موثر در ایجاد اشتغال برای روستایی و جذب توریست و به تبع آن منبعی برای ارز آوری و درآمدزایی است.
انتهای پیام/م

برچسب ها: استانداری ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار