مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: روزانه یک تن زباله عفونی در پارکینگ بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بی خطرسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سامرند مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در گذشته زباله‌های بیمارستانی در داخل این بیمارستان بی خطرسازی می‌شد، اما این مرکز توانایی بی خطرسازی تمامی زباله‌های عفونی شهرستان را نداشت.

وی اضافه کرد: با همکاری بخش غیردولتی، واحد بی خطرسازی زباله‌های عفونی راه اندازی شده و روزانه ۷۰۰ کیلوگرم زباله بیمارستانی و ۳۰۰ کیلوگرم زباله عفونی مراکز درمانی بخش خصوصی در این واحد بی خطرسازی می‌شود.

وی گفت: این زباله‌ها پس از بی خطرسازی و آسیاب شدن به سایت زباله شهری مهاباد واقع در سیدآباد منتقل و در این محل همراه با دیگر زباله‌های شهری مدفون می‌شود.

وی اظهار داشت: زباله‌های عفونی و بیمارستانی از زباله‌های خاص هستند که باید پیش از دفن عملیات بی خطرسازی بر روی آن‌ها انجام شود.

علاوه بر زباله‌های بیمارستانی روزانه بیش از ۱۶۰ تن زباله در شهر ۱۶۴ هزار نفری مهاباد تولید و این مقدار زباله شهری پس از جمع آوری با استفاده از ۲۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین به سایت سیدآباد مهاباد منتقل می‌شود.

از چند سال گذشته زباله شهری مهاباد در یک منطقه در نزدیک روستایی به نام سیدآباد در پنج کیلومتری شرق مهاباد انباشت و سپس دفع می‌شود.

انتهای پیام/ج

 زباله های عفونی در مهاباد بی خطرسازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.