در این گزارش به اهم رویدادهای سال گذشته در استانداری اردبیل خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، استان اردبیل در شمال غرب کشور قرارگرفته است، مساحت استان اردبیل ۱۷۸۸۰/۹۱۸ کیلومتر مربع می‌باشد که حدود ۱/۰۷ درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد.  این استان حدود ۳۶۹ کیلومتر با کشور جمهوری آذربایجان هم مرز می‌باشد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد شغل‌های جدید در استان در سال ۹۸/اختصاص اعتبار اوراق مشارکت به پرورژه خطی ریلی میانه-اردبیل

استان اردبیل براساس نتایج سرشماری عمومی‌نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ جمعیتی بالغ بر ۱,۲۴۸,۴۸۸ نفر داشته و طبق آخرین مصوبات تقسیمات کشوری دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ بخش، ۲۶ شهر، ۷۱ دهستان و ۱۸۵۴ آبادی است که از این تعداد ۱۷۲۳ آبادی دارای سکنه و ۱۳۱ آبادی خالی از سکنه است

اختصاص اعتبار اوراق مشارکت به پرورژه خطی ریلی میانه-اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با توجه به نوسانات بازار مصالح و احتمال کمبود اعتبار از سال آینده اوراق مشارکت به پروژه خط ریلی میانه - اردبیل اختصاص پیدا می‌کند.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل اواخر اسفند ماه۹۷ در جریان بازدید از پروژه راه آهن میانه – اردبیل بیان کرد: باتوجه به نوسانات بازار مصالح احتمال کمبود اعتبار وجود داشته که با رایزنی‌های مناسب و انتفاعی تلقی شدن آن از سوی سازمان برنامه و بودجه از سال آینده علی‌رغم اعتبار ملی و فاینانس داخلی اوراق مشارکت نیز به پروژه راه آهن اردبیل تعلق می‌گیرد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد شغل‌های جدید در استان در سال ۹۸/اختصاص اعتبار اوراق مشارکت به پرورژه خطی ریلی میانه-اردبیل

کمبود سالن‌های تخصصی دغدغه ورزشکاران اردبیلی

محمدرضا برادران معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان بسکتبال استان گفت: با توجه به تعدد رشته‌های ورزشی کمبود سالن‌های تخصصی از دغدغه‌های بزرگ موجود در استان اردبیل است.

وی افزود: در راستای برطرف سازی این نیاز مهم در سال ۹۸ در نظر گرفتن سالن‌های تخصصی بین هیئت‌های ورزشی به یک اولویت تبدیل خواهد شد تا اکثر رشته‌های ورزشی دارای مجموعه‌های مختص به خود شوند.

اوایل سال ۹۸  آمایش استان اردبیل نهایی می‌شود

ارژنگ عزیزی سرپرست معاونت استانداری اردبیل در جلسه بررسی مستندات تعهدات اشتغال زایی دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به ضرورت تدوین سند آمایش توسعه شهرستان‌ها، افزود: در راستای توجه به نیاز‌های مناطق مختلف تا کنون بیش از ۱۸ هزار نفر در سامانه پنجره واحد اشتغال استان راستی آزمایی و ثبت شده است.

برنامه‌ریزی برای ایجاد شغل‌های جدید در استان در سال ۹۸

استاندار اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه کارآفرینی از مهمترین اولویت‌های دولت است، افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد شغل‌های جدید در استان در سال ۹۸ ادامه خواهد یافت. در برنامه اشتغال سال آتی توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان شده تا در تمامی ابعاد در رونق مضاعف کسب و کار‌های نوین و کارآفرینی موفق شد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد شغل‌های جدید در استان در سال ۹۸/اختصاص اعتبار اوراق مشارکت به پرورژه خطی ریلی میانه-اردبیل

به گفته بهنام‌جو توسعه گلخانه‌ها از لحاظ اشتغال و درآمد مورد انتظار بوده تا با توجه مضاعف به کسب و کار‌های نوین از لحاظ اشتغال و سودآوری نیز به موفقیت دست یابیم. وی اضافه کرد: با توجه به تداوم اجرای برخی از طرح‌های تولیدی و اشتغال زایی که از سال گذشته آغاز شده است امیدواریم در سال جدید تسریع در روند اشتغال و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

حال با توجه به آماده شدن آمایش استان در سال ۹۸ انتظار می‌رود که سازوکار مناسبی هم از سوی مرکز تقسیمات کشوری و هم از سوی معاونت عمرانی استانداری برای توسعه استان در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار