نماینده مردم فسا گفت: ۱۲ سال نمایندگی پی در پی سیطره‌ای به وکلای ملت می‌دهد که به مذاق مردم خوش نمی‌آید.

۱۲ سال نمایندگی پی در پی به مذاق مردم خوش نمی‌آید/ باید راه قوه مقننه برای جوانان باز شودمحمد جواد جمالی نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح ممنوعیت نمایندگی پس از سه دوره متوالی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: موافقین این طرح بر این باورند که وقتی نماینده‌ای چندین دوره در مجلس می‌ماند در نهاد‌های تصمیم‌گیری مهره‌چینی کرده و از امکاناتی برخوردار خواهد بود که برای دیگر نمایندگان میسر نیست.

وی افزود: ۱۲ سال نمایندگی پی در پی سیطره‌ای به نمایندگان می‌دهد که ممکن است به مذاق مردم خوش نیاید، چراکه باید شرایط به گونه‌ای باشد که حقوق اقلیت‌ها در نظر گرفته شود و این حس در جامعه به وجود نیاید که همه چیز از پیش تعیین شده است.

جمالی تصریح کرد: افرادی که دارای تجربه هستند می‌توانند یک دوره تنفس کرده و در میان مردم زندگی کنند، چراکه در این صورت در دور بعد موفق‌تر خواهد بود، البته قاعدتاً این طرح دارای معایبی هم هست.

نماینده مردم فسا ادامه داد: معتقدم که باید در قوه مقننه راه برای جوانان باز شود تا نیرو‌های تازه نفسی به جامعه تزریق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان را قانون تعیین می‌کند لذا باید منتظر تصمیم نهایی شورای نگهبان بمانیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که راه کشور باید برای جوانان دارای انگیزه باز شود و اشخاصی مانند شهید همت، باکری و باقری افراد جوانی بودند که توانستند در برابر هجمه کل دنیا بایستند، به نظر می‌رسد که جوانان به موضوعات روز آشنا هستند و تصمیمات بهتری اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار