بسیاری از رسانه های بین المللی، «عبدالعزیز وهاب زاده»، مهاجر افغانستانی ساکن نیوزلند که برای جلوگیری از حمله تروریستی خونین روز جمعه گذشته در این کشور تلاش زیادی کرد را قهرمان توصیف کردند.

«عبدالعزیز وهاب زاده» مهاجر افغانستانی قهرمان رسانه های نیوزلندی شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از رسانه های بین المللی، «عبدالعزیز وهاب زاده»، مهاجر افغانستانی ساکن نیوزلند که برای جلوگیری از حمله تروریستی خونین روز جمعه گذشته در این کشور تلاش زیادی کرد را قهرمان توصیف کردند.

روز جمعه گذشته یک مهاجم مسلح به مسجدی در نیوزلند حمله کرد و نمازگزاران را به رگبار بست. در این حادثه تروریستی ده ها نفر شهید و زخمی شدند و پنج نیوزلندی افغانی الاصل نیز این قربانیان هستند.

«عبدالعزیز وهاب زاده»، مهاجر افغانستانی ساکن نیوزلند که ۴۸ سال عمر دارد و از دو سال پیش در نیوزلند زندگی می کند در این رویداد تلاش زیادی کرد تا از حملات بیشتر این مهاجم تروریست جلوگیری کند.

وی گفته است که بر اساس عقیده اسلامی و حس بشر دوستی دست به این اقدام زده و خود را قهرمان نمی پندارد.

عبدالعزیز وهاب زاده می‌گوید هنگام حمله بر مسجد دوم در سالن وود حضور داشته است. این مسجد از مسجد النور که نخست مورد حمله قرار گرفت ۵ کیلومتر فاصله دارد. آقای وهاب‌زاده می‌گوید که رکعت دوم نماز را آغاز کرده بود که صدای تیراندازی شنیده شد.

وی به آژانس خبری رویترز گفته‌است که با عجله از مسجد خارج شد و مهاجم را دید که لباس نظامی بر تن دارد. پس از آن، یک ماشین اتوماتیک پول را به سوی مهاجم پرتاب کردم و او به سوی من تیراندازی نمود، اما توانست که خود را از مرمی ها/ تیرها میان موترهای پارک شده پنهان سازد.

آقای وهاب‌زاده افزود: سپس تفنگی را که مهاجم به زمین انداخته بود گرفتم و او را تعقیب کردم؛ در این هنگام مهاجم تفنگ خود را به زمین انداخت، ولی من او را دنبال کردم. تفنگ وی را به سوی وی پرتاب کردم که شیشه موتر وی شکست و دیدم که او ترسید؛ به من ناسزا گفت و از محل گریخت.

قابل یادآوری است که حمله تروریستی روز جمعه گذشته در نیوزلند مرگبارترین کشتار دسته جمعی در تاریخ این کشور بوده است که موجب شهادت و زخمی شدن ده ها نمازگزار گردید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.