رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی شامل تخم‌مرغ، گوشت، مرغ تازه و منجمد فاسد و غیرقابل‌مصرف در این شهرستان کشف و معدوم شد.

۴۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های دامی فاسد در ابرکوه معدوم شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی فاتحی رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی شامل تخم‌مرغ، گوشت، مرغ تازه و منجمد فاسد و غیر قابل‌مصرف در این شهرستان کشف و معدوم شد.

وی افزود: این میزان فراورده در بازدید بازرسان از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی به دست آمد.

فاتحی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌ها در مراکز عرضه و توزیع برای تأمین سلامت شهروندان طرح تشدید نظارت بهداشتی از سوی گروه‌های ثابت و سیار دامپزشکی تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.

فاتحی نیا ادامه داد: برای نظارت بهداشتی بر کشتار دام و جلوگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، ناظر بهداشتی شبکه دامپزشکی در کشتارگاه حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از شهر‌های نمونه گردشگری کشور است و مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند، افزود: لذا گروه‌های نظارتی دامپزشکی نظارت خود را بیشتر خواهند کرد.

رئیس دامپزشکی ابرکوه بابیان اینکه تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی از وظایف سازمان دامپزشکی است، تأکید کرد: به دلیل حساسیت موضوع و سلامت مصرف‌کنندگان این طرح به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود و با متخلفان برابر مقررات برخورد می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در قالب طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی، در نوروز پارسال ۵۸ مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دام و طیور انجام شد.

شهرستان ابرکوه دارای ۶۳ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی، قصابی، مرغ فروشی و رستوران است.

مرکز این شهرستان ۵۳ هزارنفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

معدوم سازی فرآورده‌های دامی فاسد در ابرکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.