با امضای تفاهم نامه میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۹۷۴ دستگاه واگن مسافری، باری و لوکوموتیو به امضا رسید.

تولید بیش از ۹۷۴ واگن باری و مسافری در یک سال آیندهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم‌نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت برنامه و بودجه و بخش خصوصی حمل و نقل ریلی امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه تولید ۴۰ دستگاه لوکوموتیو، ۶۵۰ دستگاه واگن باری، ۲۴ دستگاه ریل باس، ۳۰ دستگاه واگن مسافری و بازسازی کامل ۲۳۰ دستگاه واگن مسافری انجام می‌شود.

در این مراسم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای پایدارسازی اشتغال و توسعه تولید داخل در کشور اراده‌های بسیار زیادی وجود دارد، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل بیشتر استفاده شود.

وی گفت: بر اساس خطوط توسعه ظرفیت زیرساخت‌ را توسعه دادیم و توانستیم چهارمین استان بزرگ کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم و در آینده نزدیک استان آذربایجان شرقی به عنوان پنجمین استان به شبکه ریلی وصل می‌شود.

اسلامی با اشاره به افزایش تقاضای سفر ریلی گفت: امروز پاسخگوی مسافران باری و مسافری نیستیم و این موضوع باید در اولویت دولت قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم اکنون جابه‌جایی‌های بار از ۵۰ میلیون تن گذشته و همچنان با تقاضای اتصال بار مواجه هستیم، بنابراین نباید تقاضا‌های مردم بدون هیچ بهانه‌ای نادیده گرفته شود.

وی بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه ظرفیت ریلی کشور ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

اسلامی به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: راه آهن برای ایام نوروز ۲۳۵ قطار آماده کرده که ۲ میلیون و ۱۰ هزار نفر را جابه‌جا خواهد کرد و نسبت به سه سال گذشته و ظرفیت حمل و نقل ریلی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان تأمین مالی برای تفاهم نامه تولید واگن مسافری و لوکوموتیو

در ادامه این برنامه حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تولید ۴۰ دستگاه لوکوموتیو، ۲۴ دستگاه ریل باس، ۳۰ دستگاه واگن مسافری، ۶۵۰ دستگاه واگن باری و بازسازی ۲۳۰ دستگاه واگن مسافری در دستور کار قرار گرفته است.

پورمحمدی بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه ۴ هزار و ۸۴۱ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه درباره منابع مالی این تفاهم‌نامه گفت: ۱.۹۴۰ میلیارد تومان منابع تأمین می‌شود که ۲۰ درصد آن آورده متقاضیان، ۱۸۰ میلیارد تومان آن از نظام بانکی و ۴۷۳ میلیارد تومان از سوی دولت تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار