رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از خانواده‌ها خواست مراقب فرزندانشان باشند تا شب چهارشنبه آخر سال به خیر بگذرد.

دکتر عبدالرحیم دادجو در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: افراد آتش را در محلی امن برپا کنند، جایی به دور از مواد قابل اشتعال مانند مخزن سوخت و یا وسایل نقلیه که مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: در صورت استفاده از ترقه، از ترقه‌های مجاز و ساخته شده استفاده شود و از تهیه مواد محترقه دست ساز خودداری شود، زیرا قابل کنترل نیستند و می‌توانند به افراد آسیب برسانند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر از شرکت کنندگان در مراسم چهارشنبه آخرسال توصیه کرد از شوخی کردن هنگام پریدن بر روی آتش یا استفاده از ترقه بپرهیزند، زیرا صدای انفجار باعث آسیب‌های جدی از جمله سنکوپ قلبی و پاره شدن پرده گوش می‌شود.

دادجو با اشاره به آماده‌باش نیرو‌های اورژانس، بیان کرد: افراد در صورت رخ‌دادن حادثه، بلافاصله با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و تا زمانی که آمبولانس برسد، فقط عضو سوخته را زیر آب سرد نگه دارند و از به کاربردن مواردی مانند خمیردندان و سیب زمینی برای التیام درد مصدوم خودداری کنند.

وی همچنین گفت: چهارشنبه آخر سال نیامده، دو مصدوم در استان داشته یکی در بوشهر و یکی در گناوه؛ که هر دو به علت تهیه مواد محترقه دست‌ساز دچار سوختگی شده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر افزود: پارسال چهارشنبه آخر سال، ۳۹ مصدوم به دنبال داشت که قطع عضو نداشتیم و همگی دچار سوختگی شده بودند.

دادجو، با تشکر از صداوسیما برای تولید و پخش برنامه‌های مختلف درباره خطرات و آسیب‌های چهارشنبه آخر سال، از همه خواست نکات ایمنی را رعایت کنند تا بدون حادثه وارد سال جدید شویم.

انتهای پیام/ک

از حوادث چهارشنبه آخر سال پیشگیری کنیم

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.