رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: امسال تا پایان بهمن ماه ۲۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های تولید و اشتغال از سوی بانک‌ها در این استان پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات بانکی در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن مونسان  رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در نشست شورای اداری تربت حیدریه این رقم تسهیلات پرداختی را بیانگر نسبت ۷۰ درصدی منابع به مصارف بانکی اعلام کرد و گفت: بر این اساس ۸۸۰ هزار میلیارد ریال منابع در اختیار بانک‌های خراسان رضوی می‌باشد که از این میزان ۶۰۰ هزار میلیارد ریال آن مصرف شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته در بانک‌های خراسان رضوی صف انتظار دریافت تسهیلات وام ازدواج از دو سال به شش ماه تقلیل یافته است. امسال در همین چارچوب به ۷۰ هزار نفر در سطح استان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شد که از این حیث رتبه برتر کشور را نصیب خراسان رضوی کرد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد امسال میزان چک برگشتی در این استان نسبت به پارسال از لحاظ تعداد و مبلغ به مراتب کمتر بوده است.

محمدابراهیم زاده چناری رئیس دادگستری تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: سال ۱۳۹۷ در حوزه معیشتی و اقتصادی برای مردم سال سختی بود که برآیندش را در پرونده‌های قضایی این شهرستان حس کردیم. بر این اساس ۶۰ هزار پرنده وارد دستگاه قضایی شد و این زیبنده شهرستانی با جمعیت ۲۲۵ هزار نفر نیست.

وی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم اگر بر فرض طرف درگیر هر پرونده حداقل دو نفر باشند ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان تربت حیدریه امسال درگیر محاکم قضایی بودند و این در حالی است که طرف‌های درگیر برخی پرونده‌ها به ۷۰ نفر نیز می‌رسد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
 
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

سال ۱۳۹۷ در حوزه معیشتی و اقتصادی برای مردم سال سختی بود

 

منبع؛ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.