مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آمادگی کامل استان برای ارائه خدمات و استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

آذربایجان شرقی پذیرای مسافران نوروزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،"مرتضی آبدار" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقیگفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای برپایی نوروزی پرنشاط برای مسافران و گردشگران آذربایجان شرقی با برگزاری منظم جلسات و همکاری کمیته‌های یازده گانه ستاد خدمات سفر، فعالیت خود را از سه ماه گذشته آغاز کرده و اهداف خود را در راستای گسترش و تسهیل ارائه خدمات به گردشگران تدوین کرده است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری آذربایجان شرقی افزود: این اداره کل با آماده سازی و بهسازی اماکن تاریخی و برپایی سفره هفت سین در موزه‌ها به استقبال بهار و گردشگران استان می‌رود.


آبدار افزود: در ایام نوروز ۹۸ در راستای اعتلای هنر دست هنرمندان آذربایجان شاهد برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع دستی در ۳۰ نقطه استان خواهیم بود.


وی به برگزاری آئین سنتی "نوروزگاه" در ایام نوروز ۱۳۹۸ در استان اشاره کرد و گفت: این اداره کل ۹۸ مورد آئین سنتی "نوروزگاه" را با محوریت معرفی و تبلیغ آداب و رسوم نوروز آذربایجان شرقی طی ایام پیش رو در مناطق مختلف استان برگزار خواهد کرد.


مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: طبق سنوات گذشته اقلام تبلیغاتی اعم از نقشه، کتابچه، کتابچه‌های کودک، کارت پستال و پوستر‌های استان آذربایجان شرقی ربرای ارائه به گردشگران آماده توزیع شده است.


وی با بیان اینکه مرکز اطلاع رسانی نوروز ۹۸ در خانه تاریخی "صدقیانی" مستقر خواهد بود، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات گسترده و معرفی تخصصی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی راهنمایان گردشگری استان در اماکن تاریخی و ورودی‌های شهر مستقر خواهند بود.


آبدار همچنین گفت: استان آذربایجان شرقی با ۳۳ هتل و ۲۶ هتل آپارتمان پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام/

آذربایجان شرقی پذیرای مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.