بیش از ۲۶ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه‌های آبرسانی، اماکن عمومی حساس و مراکز بین راهی استان فارس در یک هفته گذشته انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و با توجه به اینکه استان فارس به ویژه شهر شیراز، در این ایام پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است، کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی حساس، سامانه‌های آبرسانی، هتل ها، مهانخانه ها، محل‌های اسکان و اقامت مسافران نوروزی برای جلوگیری از بروز طغیان‌های مرتبط با آب و مواد غذایی، نیازمند برنامه ریزی دقیق پیش از شروع تعطیلات و بسیج تمامی امکانات و هماهنگی‌های لازم است.

او افزود: در یک هفته گذشته در راستای آماده سازی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی، همکاران بهداشت محیط ضمن تشدید بازرسی ها، با بازرسی‌های مستمر از سوی ۴۰۰ کارشناس بهداشت محیط و تشکیل حدود ۸۵ تیم بازرسی در ۳۴ شهرستان زیر پوشش، بیست و شش هزار و ۹۵۸ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس و سامانه‌های آبرسانی، اماکن عمومی حساس و مراکز بین راهی، یازده هزار و ۸۸۲ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و دو هزار و ۴۷۳ آزمایش میکروبی آب انجام شد.

همتی، از معرفی ۷۷ مرکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی متخلف به مراجع قضایی و تعطیلی ۱۵ مرکز در این بازدیدها، خبر داد.

وی اضافه کرد: هماهنگی و بازرسی‌های مشترک با سایر سازمان‌ها نیز در قالب ۸۰۲ بازرسی مشترک انجام شده و ۴۷۲ مورد شکایات سامانه مردمی ۱۹۰، پیگیری شده است.

همتی اضافه کرد: برای تامین سلامت مواد غذایی عرضه شده به مردم، هشت هزار و ۸۳۱ مورد سنجش پرتال با استفاده از دستگاه‌های سنجش سریع مواد غذایی و ۲۲۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و سیزده هزار و ۴۳۷ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرفف از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: با توجه به اهمیت کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی، با حضور مهندس «سیامک شمس» مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه، کارشناسان مسوول بهداشت محیط مراکز بهداشت شهدای والفجر و انقلاب و دبیر ستاد خدمات سفر شهرداری شیراز از کمپ‌های زیباشهر، باغ جنت و فدک بازدید شد و ضمن بررسی امکانات موجود، راهکار‌های رعایت اصول بهداشت محیط در زمان ازدحام جمعیت مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/م

بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار