پلیس گیلان به مناسبت فرارسیدن سال نو، با اهدای گل، شیرنی و ذبح گوسفند از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیین استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی امروز در مبادی ورودی قزوین – رشت با حضور فرمانده ناجای گیلان، فرمانده مرزبانی، و رئیس پلیس راهور وپلیس راه و جمعی از کارکنان ناجا برگزار شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: طرح نوروزی پلیس همزمان با سراسر کشور با همکاری ۴۵۰ پلیس و در قالب ۳۰۰ تیم و گشت‌های محسوس و نامحسوس و با هدف کنترل ترافیک، کاهش سوانح رانندگی و ارتقاء سطح ایمنی سفر‌ها در همه محور‌های مواصلاتی استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا ۱۷ فروردین ۹۸ با هدف کاهش سوانح رانندگی ادامه دارد، افزود: برای نظارت بیشتر از وضعیت ترافیکی و اطمینان از رعایت نکات ایمنی، مأموران کنترل نامحسوس پلیس به ناوگان‌های حمل و نقل عمومی استان گیلان اعزام شده اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان، با بیان اینکه در نوروز پارسال ۴۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند افزود: بیشتر آمار تلفات جاده‌ای مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت است.

سرهنگ محمدرضا محمدی، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سوانح رانندگی در تعطیلات نوروز سال گذشته بومی استان بوده اند، از همه مردم و رانندگان خواست تا با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی، با بیان اینکه خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو مهمترین علت این تصادف‌ها بوده است، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۹۸ فقره تصادف در شهر‌های استان رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان، همچنین از اهدای کلاه ایمنی و آموزش به راکبان موتورسیکلت در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: پارسال ۲۰ هزار کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی تصریح کرد: آموزش فرهنگ ترافیک یکی از برنامه‌های پلیس راهور است و بنا داریم تا پایان سال ضمن آموزش به ۳۵ هزار راکب موتورسوارهمچنین فرهنگ ترافیک را نیز به آنان آموزش دهیم.

 

انتهای پیام/م.ع

پلیس گیلان از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال کرد

برچسب ها: وضعیت راه ها ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.