کولیوند از جزئیات فعالیت تکنسین‌های این سازمان برای ارائه خدمات درمانی به مسافران در ایام نوروز خبر داد.

نجات جان ۱۳۷ بیمار مبتلا به سکته قبلی با طرح ۲۴۷ نوروزی/ درمان ۶۸ مسافر بیمار با کمک پرسنل فوریت‌های پزشکیپیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه تعداد ۳۲ مأموریت به وسیله اورژانس هوایی انجام شده است و ۱۵ مصدوم ترافیکی و ۲۴ مصدوم غیرترافیکی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: استان‌های سمنان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار اعزامی مصدوم از طریق اورژانس هوایی را به خود اختصاص داده‌اند به طوری که در این استان‌ها ۴ مصدوم به وسیله بالگرد اورژانس به بیمارستان اعزام شده‌اند.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به وسیله طرح ۲۴۷ باعث نجات جان بیماران مبتلا به سکته قلبی و عروقی شده است، افزود: تا به این لحظه ۱۳۷ مأموریت به وسیله خدمات طرح ۲۴۷ ویژه بیماران مبتلا به سکته قلبی و عروقی انجام شده است که از این تعداد ۸۹ مرد و ۴۸ زن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مربوط به حوزه قلب و عروق منتقل شده‌اند.

انجام ۸۸ مأموریت در نوروز با طرح ۷۲۴

کولیوند با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه طرح ۷۲۴ تأکید کرد: طرح نوروزی ۷۲۴ تا به این لحظه ۸۸ مأموریت را انجام داده است و ۵۵ مرد همچنین ۳۳ زن را که مبتلا به سکته مغزی بوده به بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی مربوطه اعزام کرده‌اند.

وی در زمینه خدمات ارائه شده به وسیله ایستگاه‌های سلامت در نوروز امسال گفت: تا به این لحظه تعداد ۴ هزار و ۱۷۸ نفر به ایستگاه‌های سلامت مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۶۰ نفر مرد و هزار و ۳۲۷ نفر زن هستند.

رئیس اورژانس کشور گفت: پرسنل فوریت‌های پزشکی مقیم ایستگاه‌های سلامت تعداد ۶۸ بیمار را در محل درمان و ۴۶ نفر را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعزام کرده‌اند.

مراجعه بیش از ۴ هزار بیمار غیرترافیکی به ایستگاه‌های سلامت  نوروزی

وی با اشاره به اینکه تا به این لحظه ۴ هزار و ۶۴ نفر بیمار غیرترافیکی به ایستگاه‌های سلامت مراجعه کرده‌اند، افزود: تعداد ۳ هزار و ۷۸۸ نفر به وسیله پرسنل فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی مقیم ایستگاه‌های سلامت و در محل درمان شده‌اند و ۲۷۷ بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور اعزام شده‌اند.

کولیوند گفت: بیشترین علل مراجعه مردم به ایستگاه‌های سلامت مربوط به بیماری‌های قلبی، تنفسی، ترافیکی و تروما‌های غیرترافیکی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.