فرماندار شهرستان میاندورود گفت:۴ راه روستایی بالادست میاندورود که بر اثر سیل مسدود شده است،تا ظهر فردا بازگشایی می‌شود.

 

علی غلامیان صلاحی فرماندار شهرستان میاندورود در گفتگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بارش ۱۴۰ میلی متری باران سه روز گذشته در این شهرستان سبب وقوع سیل و خسارت به زمین‌های کشاورزی، باغی وخانه‌های مسکونی روستا‌های اطراف شد.

وی با بیان اینکه سیلاب از ۶ روستای بالادست منطقه روستایی میاندورود آغاز شده است، افزود: روستا‌های حسن آباد و تازه آباد به دلیل در آخرین مسیر حوزه آبریز قرار داشتند دچار خسارت زیادی شدند.

غلامیان صلاحی گفت: برای پیشگیری از تلفات جانی ۳۰ خانوار روستای حسن آباد به روستای مجاور تازه آباد انتقال داده شد.

فرماندار شهرستان میاندورود با بیان اینکه بخشی از راه‌های این شهرستان برای تخلیه و هدایت آب به دریا شکافته شد تا تخلیه آب منازل مسکونی در روستا‌های سیل زده سریعتر انجام شود، افزود: سیلاب به بخش‌های های کشاورزی دشت، باغ‌های مرکبات وسیاه ریشه همچون هلو و شلیل و آبزی پروی خسارت شدیدی وارد کرده است.

 


بیشتر بخوانید:   پرداخت خسارت معیشتی به سیل زدگان سیمرغ از روز شنبه


 

وی گفت: سیلاب در مناطق بالادست سبب رانش زمین و قطع ۳۰۰ اصله درخت درمناطق جنگلی شهرستان میاندورود شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل بارش باران شدید و رانش زمین راه ۴ روستای سرتا، جناسم، وارمی و بازارخیل حدود سه روز بسته است، افزود: دستگاه‌های لودر و گریدر برای بازگشایی مسیر به منطقه اعزام شده اند و در حال بازگشایی مسیر هستند.

فرماندار شهرستان میاندورود گفت:این راه‌های روستایی بالادست این شهرستان تا ظهر فردا بازگشایی می‌شود.

وی برآورد‌های احتمالی و اولیه خسارت این شهرستان را بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین خسارت مربوط به زمین‌های کشاورزی کلزا، گندم و باغ‌های هلو و شلیل است.

انتهای پیام/آ

راه‌های روستایی میاندورود فردا باز می‌شود

برچسب ها: نوروز ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار