رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در هفته آینده و با از سرگیری برداشت محصولات پیاز و سیب زمینی و حمل آن به استان، قیمت‌ها متعادل و کاسته شود.

پیاز هفته آینده ارزان می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ، گفت: بارندگی‌های روز‌های اخیر در خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی، چون سیب‌زمینی، پیاز و خیار را با مشکل مواجه ساخته است.


وی ادامه داد: کندی برداشت محصول مشکلات موجود را به وجود آورده است و موجب گرانی برخی از محصولات کشاورزی ازجمله سیب زمینی و پیاز شده است.


وی با بیان اینکه میزان تولید سالانه پیاز، سیب زمینی، خیار و گوجه‌فرنگی نسبت به سال پیش افزایش یافته است، اعلام کرد: سالانه ۵ میلیون تن سیب زمینی، ۲.۲ میلیون تن پیاز، ۶ میلیون تن گوجه فرنگی و ۳ میلیون تن خیار در کشور تولید می‌شود که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.


فتحی با بیان اینکه در زمان حاضر در تولید محصولات سبزی و صیفی هیچگونه مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام، کرمانشاه و گلستان، نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوب تامین می‌شود.

انتهای پیام/

 

پیاز هفته آینده ارزان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۹ تير ۱۳۹۸
کشاورز بدبخت هرسال بیچاره میشه تا شکم،تو پربشه بعدشم باید ضرر کنه پیاز کیلویی ۶ هزارتومان کمتر ضرره
Netherlands
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خیر ارزان نمیشه فکر نمی کنم