رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از انجام ۵۰ عملیات نجات در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عظیم رضای مرساق رئیس جمعیت هلال احمر دزفول، گفت: پست ساحلی هلال احمر این شهرستان در بوستان علی کله مستقر است و پست کوهستانی آن در شهیون رار دارد که همه روزه به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت ۵۰ عملیات کوهستانی، ساحلی و سیلاب  توسط نیرو‌های هلال احمر در دزفول انجام شد، افزود: در این اقدامات صورت گرفته بیش از صد نفر از گم شدگان در کوهستان یا افراد گرفتار در سیلاب نجات یافتند.

رضای مرساق اظهار کرد: بیش از ۲ هزار نفر برای ارائه خدمات هلال احمر به ۲ پایگاه کوهستانی و ساحلی دزفول مراجعه کردند که بیشتر آنان به صورت سرپایی درمان شده و ۱۰۰ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

دزفول با وجود رودخانه دز و ۲ بخش کوهستانی سردشت و شهیون سالانه شاهد حوادثی، چون غرق شدن افراد در رودخانه و سقوط از ارتفاع است. از سویی گرفتار شدن گردشگران در مناطق کوهستانی و سخت گذر دزفول از دیگر مواردی است که نیرو‌های امدادی را به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات پیشرفته با مشکل مواجه می‌کند. تعداد اعضای جمعیت هلال احمر این شهرستان بیش از ۳ هزار نفر است که ۵۰۰ نفر آن‌ها عضو فعال هستند.

انتهای پیام/ ن

عملیات های هلال احمر دزفول در سال ۹۷

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.