مدیریت مجموعه تفریحی_گردشگردی واحه ورزنه اصفهان گفت:پیش بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان در ایام نوروز از این مجموعه بالغ بر ۷۰ هزار نفر باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پرویز ابراهیمی مدیریت مجموعه تفریحی_گردشگردی سایت واحه کویر ورزنه اصفهان گفت:با توجه به آمار‌های موجود از سال قبل و استقبال بازدید کنندگان در دو روز پایانی سال گذشته و روز اول فروردین ۹۸ از مجموعه تفریحی_گردشگردی سایت واحه واقع در کویر ورزنه، آمار تعداد بازدیدکنندگان از تپه‌های شنی کویر ورزنه اصفهان در طول ایام نوروز به بیش از ۷۰ هزار نفر برسد

وی تصریح کرد: کویر ورزنه اصفهان با ویژگی منحصربه فرد خود از جمله وجود رمل‌های طلایی در روز و آسمان شبش که به تمام زیبایی‌های دنیا فخر فروشی می‌کند یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی واقع در شرق اصفهان است که قطعا در طی ایام نوروز بیشترین بازدیدکننده، مسافر و گردشگر را به خود خواهد دید. کویر نوردی و راه رفتن روی ماسه‌های داغ، موتور سواری، زیپ لاین، شترسواری، کویر نوردی باآفرود و... کویر ورزنه اصفهان را تبدیل به بزرگترین سایت تفریحی کویری ایران کرده است

مدیر مجموعه تفریحی_گردشگردی واحه تاکید کرد: قرار گرفتن سایت تفریحی و کویری ورزنه در کنار شهر زیبا و تاریخی ورزنه و تالاب بین المللی گاو خونی پتانسیل فوق العاده‌ای را به جهت گردشگری به شرق اصفهان بخشیده است


ابراهیمی همچنین خاطر نشان کرد:مساحت کویر ورزنه در حدود ۱۷ هزار هکتار و با اسم کویر حسن آباد نیز شناخته میشود و از ویژگی‌های بارز آن پوشش غنی گیاهی و جانوری آن است. حیواناتی چون، روباه شنی، پامسواکی و سارگپه و گیاهانی، چون تق تقو، اسکبیل در این کویر وجود دارد.


وی همچنین ادامه داد و گفت:بازدید کنندگان در سایت تفریحی واحه، می‌توانند از تفریحاتی چون، پیاده روی بر روی رمل و تپه‌های شنی، شتر سواری، شن سواری، موتور سواری (چهارچرخ ATV)، آفرود سواری (SUV)، زیپ لاین، پاراگلایدر، رصد آسمان و عکاسی در شب، کمپینگ و شب نشینی، باگی سواری و... بهره ببرند.

ابراهیمی در پایان با اشاره به استقبال بی نظیر گردشگران گفت: در دو روز پایانی ۹۷ و روز اول فرودین ۹۸ روزانه میزبان بالای ۵ هزار گردشگر بودیم که مسلما فراهم بودن نیاز‌های تفریحی و ورزشی و امکانات خاص چون، رستوران، اقامتگاه، تعمیرگاه، رصدخانه و برگزاری مراسمات هیجان انگیز سالم از قبیل، اجرای موسیقی محلی، حرکات نمایشی و... بی تاثیر در آمار فعلی و افزایش آن نخواهد بود، اما توصیه می‌کنیم دوستانی که قصد سفر به این منطقه را دارند وسایلی چون، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کوله پشتی، دارو‌های عمومی، کارت شناسایی، شارژر موبایل، لباس نخی، نقشه، چادر مسافرتی، لوازم خواب، دوربین و... را به همراه داشته باشند.

کویر ورزنه به عنوان قطب گردشگری شرق اصفهان در فاصله ۱۱۷ کیلومتری شهر اصفهان و ۱۰ کیلومتری شهر ورزنه و در جنوب غربی تالاب بین المللی گاو خونی قرار دارد.

 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.