تجهیز ۳۶۶ مراکز اقامتی در رشت برای پذیرایی از مسافران نوروزی

فرماندار شهرستان رشت از آمادگی و تجهیز ۳۶۶ هتل، مهمانپذیر، مسافرکاشانه و مدرسه برای پذیرایی از گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میر شمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت گفت: ۲۵۱ واحد اقامتی از هتل، مهمانپذیر، مسافرکاشانه، مجتمع‌های اقامتی، اقامتگاه بوم گردی با ۸۵۲ اتاق، ۲ هزار و ۲۶۴ تخت و ۲۵ هزار و ۳۰۵ صندلی در شهرستان رشت آماده ارائه خدمات اسکان به مسافران نوروزی است.

وی افزود:همچنین ۸۵ مدرسه با ۷۰۰ کلاس نیز برای اسکان مسافران اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در سه تیپ درجه یک، دو و سه آماده است.

فرماندار شهرستان رشت، از راه اندازی ستاد اسکان مسافران نوروزی در ورودی شهر رشت خبر داد و گفت: این ستاد به همراه ۲۰ غرفه صنایع دستی و ۵ غرفه جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های خدمات رسان و یک نماز خانه سیار برای خدمات رسانی به مسافران در نظر گرفته شده است.

میر شمس مومنی زاده افزود: ۷ مرکز اطلاع رسانی در شهر رشت و مبادی ورودی آن برای راهنمایی مسافران و توزیع دفترچه راهنما و نقشه راه اندازی شده است.

وی، با بیان اینکه در شهرستان رشت برنامه‌های متنوعی برای سرگرمی همشهریان و مسافران تدارک دیده شده است، گفت: اجرای تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت، اجرای موسیقی سنتی و آیین‌های بومی - محلی نظیر لافند بازی و عروس گولی در موزه میراث روستایی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های محلی در پارک شهر، پیاده راه فرهنگی رشت، جاده رشت به انزلی و جاده رشت به فومن مهمترین این برنامه‌ها است.

 

انتهای پیام/م.ع

آمادگی شهرستان رشت برای پذیرایی از مسافران نوروزی

برچسب ها: فرمانداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.