رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که به دلیل تعدیل قوانین انتخاباتی و عدم آمادگی این کمیسیون، انتخابات ریاست جمهوری این کشور باز هم به تاخیر افتاده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای دومین بار به تاخیر افتادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که به دلیل تعدیل قوانین انتخاباتی و عدم آمادگی این کمیسیون، انتخابات ریاست جمهوری این کشور باز هم به تاخیر افتاده است.

بر اساس قانون اساسی افغانستان، انتخابات ریاست جمهوری این کشور باید در حمل/ فروردین ماه سال جاری و پیش از پایان دوره کاری حکومت وحدت ملی برگزار شود.

چندی قبل بر اساس درخواست دولت افغانستان، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور از حمل/ فروردین ماه سال جاری به سرطان/ تیرماه سال جاری به تعویق افتاد که واکنش‌هایی را نیز در پی داشت.

حالا با نزدیک شدن تاریخ برگزاری انتخابات، «حوا علم نورستانی» رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان بار دیگر از تاخیر مجدد در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان به رسانه‌ها در کابل گفت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است با 3 ماه تاخیر و در 6 میزان/ مهرماه سال 1398 برگزار شود.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تنها در صورتی در تاریخ یاد شده برگزار خواهد شد که جامعه‌ جهانی و دولت افغانستان بودجه لازم برای برگزاری انتخابات را در اختیار این کمیسیون قرار دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار