شامحمدی مدیر کل فنی حرفه‌ای گفت:در سال ۹۷ سعی کردیم مطابق با نیاز‌های استان برنامه ریزی کنیم

نیاز های استان محوریت آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزیسعید رضا شامحمدی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اظهار کرد: در سال ۹۷ مطابق با نیاز‌های شهرستان‌ها برنامه‌های خاص و متنوعی در استان اعمال شد که اهداف این برنامه‌ها عبارت بودند از:توسعه فرهنگ مهارت آموزی، آموزش بر اساس تقاضا محوری و توسعه عدالت اجتماعی در راستای فرهنگ مهارت آموزی.

شامحمدی افزود:طرح ایران مهارت طرح مشترکی بین آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای بود که برای مقاطع هفتم، هشتم و نهم اختصاص دارد در این طرح کار‌های مهارتی به دانش آموزان آموزش داده میشود تا در آینده برای انتخاب شغل مسیر آسان تری را داشته باشد. این طرح تا پایان سال تحصیلی ۹۷-۹۸ ادامه خواهد داشت که در طول این مدت بالغ بر ۶ هزار نفر از این آموزش برخوردار میشوند. در سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح آموزش دیده اند.

وی با ابراز خشنودی از تشکیل شورای عالی مهارت، گفت:کار مثبتی که در سال ۹۷ با حمایت و دستور استاندار و با حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط، شکل گرفت تشکیل شواری عالی مهارت بود که باعث ایجاد هم افزایی در راستای تقاضا محوری میشود. از جمله در این شورا مقرر شد که در شهرستان‌های شازند بیشتر رشته‌های کشاورزی و در شهر فرمهین کفش دوزی آموزش داده شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت:آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق سومین هدف خود تلاش دارد تا در روستا‌ها و مناطق محروم نیز اقدام به آموزش کرده و برنامه‌های متنوع و مدونی دارد.

او خاطر نشان کرد:اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در سال ۹۷ توانسته بیش از ۱۴۸ درصد تعهدات خود را عملی کند؛ که بیشتر هدف سال جاری بر صنعت و دانشگاه‌ها بوده است

شامحمدی افزود:امسال در صنعت ۱۳۲ درصد و در دانشگاه‌ها ۱۱۶ درصد عملکرد فنی و حرفه‌ای بوده است. در بخش‌های دولتی نیز حدود ۲۲ هزار نفر و ۱۴ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد آموزش دیده اند که در مجموع در سال جاری بالغ بر ۴۰ هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دیده اند.

وی از طرح قرارگاه مهارتی خبر داد وگفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری طرحی شکل گرفت به نام قرارگاه مهارتی که مختص سربازان بود و به صورت آزمایشی در استان مرکزی این طرح برگزار شد و در این طرح بیش از ۲ هزار و ۴۴۲ نفر آموزش دیده که بعد از اتمام دوره مقدس سربازی حداقل یک مهارت در کنار آموزش‌های نظامی فراگرفته اند.

انتهای پیام/ی

آموزش غیر نظامی برای سربازان استان مرکزی

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.