رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت:همزمان با میلاد امام علی (ع) و تحویل سال ۱۳۹۸ ویژه برنامه نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری در ۹ امامزاده شاخص شهرستان به ویژه امامزاده هفده تن گلپایگان برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان در حاشیه افتتاح موزه آثار تخصصی چوب در امامزاده هفده تن گلپایگان اظهار کرد: در راستای حفظ میراث تاریخی و ارزشمند امامزادگان موزه تخصصی آستان مقدس امامزادگان ۱۷تن و ناصربن علی (ع) تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان همزمان با میلاد امام علی (ع) و آغاز سال ۹۸ افتتاح شد.

وی افزود: این موزه در مساحتی حدود ۲۵۰ مترمربع در آستان مقدس امامزادگان ۱۷تن و ناصربن علی (ع) دایر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: در این موزه ۲۰۰ اثر ارزشمند تاریخی که غالبا ضریح و در‌های امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان گلپایگان با هنر‌های منبت، معرق، مشبک و گره چینی مربوط به دوره‌های صفویه و قاجاریه است، در محل موزه امامزادگان ۱۷تن و ناصربن علی (ع) نگهداری می‌شود.

وی تأکید کرد: با مساعدت مسئولان و همیاری مردم گلپایگان می‌توانیم ساختمان موزه و آثار تاریخی کمی و کیفی آن را توسعه دهیم.

نصیرالاسلامی با بیان این‌که اجرای طرح آرامش بهاری در توسعه گردشگری مذهبی بقاع متبرکه گلپایگان نقش اساسی دارد، گفت: همزمان با میلاد امام علی (ع) و تحویل سال ۱۳۹۸ ویژه برنامه نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری در ۹ امامزاده شاخص شهرستان به ویژه امامزاده هفده تن گلپایگان برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغان مجرب، غرفه‌های کودک، آموزش قرآن و معارف اسلامی از طریق بازی و سرگرمی در قالب خیمه معرفت در طرح آرامش بهاری برگزار می‌شود. ​

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان این‌که در موقع تحویل سال ۵۰ هزار زائر از امامزادگان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری سه مبلغ اعزامی از قم و شش مبلغ گلپایگانی به زائران امامزادگان آماده پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی هستند. 

 
انتهای پیام/م 
 

افتتاح موزه تخصصی آثار تاریخی چوبی امامزادگان در گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.