به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای؛ علیاکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راههای کشور با بیان اینکه از ابتدای طرح سفرهای نوروزی، ۲۵ اسفند ۹۷ تا سوم فروردین ۹۸ بالغ بر ۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ تماس با سامانه ۱۴۱ از سوی هموطنان و کاربران جادهای ثبت شده و خدمات و اطلاعات مورد نیاز از سوی کارکنان و اپراتورهای مرکز مدیریت راههای کشور ارایه شده است که در مقایسه با مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته بیش از ۳۹۰ درصد افزایش نشان میدهد که این امر بدلیل افزایش ظرفیت زیرساختی دریافت تماسهای ۱۴۱ از سراسر کشور همچنین اطلاع رسانی و شناخته شدن بیشتر سامانه ۱۴۱ در نزد کاربران جادهای است.
باتوجه به افزایش ظرفیت عملکردی بخش پاسخگویی سامانه ۱۴۱، کل تماسهای تلفنی بخش پاسخگویی ۱۴۱ از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ اسفند تا سوم فروردین امسال بالغ بر ۴۷ هزار ۷۷۳ مورد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته ۱۳.۲ درصد افزایش نشان میدهد
آشوری درخصوص سهم سامانههای اطلاعرسانی اینترنتی ۱۴۱ در مدت مذکور گفت: بالغ بر ۲۰۰ هزار و ۴۸۳ بازدید کاربران از سایت www.۱۴۱.ir (که نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته ۲۶.۹ درصد افزایش نشان میدهد)، تعداد ۱۶۲ هزار و ۸۱۸ درخواست کاربران در اپلیکیشن همراه ۱۴۱ (که نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته ۲۶ درصد افزایش نشان میدهد) ثبت گردیده است.
وی همچنین افزود: کل پیامک ارسال شده با سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ به هموطنان بالغ ۱۵۵ هزار ۶۳۷ پیامک بوده است که نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته ۱۷۴.۶ درصد افزایش نشان میدهد.
وی از رانندگان و مسافران جادهای درخواست کرد تا برای سفری ایمن و با آرامش خاطر قبل از سفر حتماً از وضعیت راههای کشور از طریق سامانههای جامع ۱۴۱ مطلع شوند.
گفتنی است؛ در راستای توجه به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد هموطنان به اطلاعات جادهای، در سامانه جامع اطلاعرسانی ۱۴۱ اطلاعات مربوط به تصاویر لحظهای از وضعیت ترافیکی راههای کشور و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران ارایه شده است.
انتهای پیام/