کاهش شدید بارش برف و باران در فصل زمستان به ویژه در مناطق مرکزی و شمالی ایتالیا زنگ خطر خشکسالی را در این کشور به صدا درآورده است.

ایتالیا در آستانه خشکسالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش شدید بارش برف و باران در فصل زمستان به ویژه در مناطق مرکزی و شمالی ایتالیا زنگ خطر خشکسالی را در این کشور به صدا درآورده است.

نباریدن باران در ۴۰ روز گذشته در استان‌های شمالی ایتالیا، موجب پائین آمدن شدید سطح دریاچه‌ها و رودخانه‌های بزرگ این مناطق شده است.

دومنیکو توراتسا، مدیر کنسرسیوم نظارت بر منابع آبی استان «امیلیا رومانیا» در شمال ایتالیا گفت: «وضعیت بسیار نگران کننده است چرا که هم اکنون ارتفاع آب رودخانه پو نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته نزدیک به ۴ متر کمتر شده است اگر باران نبارد کشور با مشکل خشکسالی روبرو خواهد شد».

به گفته کارشناسان، منابع آب زیرزمینی برای بخش کشاورزی در شمال ایتالیا فقط برای یک ماه دیگر کافی است. اندرئا پالاتسو، کارشناس در امور کشاورزی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «امسال کم آبی و خشکسالی در ایتالیا به یکی از مشکلات جدی تبدیل شده است. در سه ماه گذشته کاهش شدید بارش باران و برف در ایتالیا در نیم قرن گذشته کم سابقه بوده است که این مسئله خسارت‌های سنگینی برای بخش‌های کشاورزی و دامداری ما خواهد داشت».

۲ سال پیش خشکسالی در ایتالیا به بخش کشاورزی بیش از ۲ میلیارد یورو خسارت وارد کرد.

همچنین سطح آب رودخانه توره است که از میان رم عبور می‌کند بسیار پایین آمده است که برای این موقع سال عادی نیست چرا که این وضعیت اصولا در تابستان و در مرداد ماه مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار