معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای هماهنگ مدیریت بحران مازندران گفت: منازل مسکونی تخریب شده در جریان سیل مازندران تا دو ماه آینده باید سریعا بازسازی و ساخته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای هماهنگ مدیریت بحران مازندران گفت: دولت به طور جدی علاقه‌مند است که در همه مراحل و هر جا که مردم گرفتار مشکلاتی می‌شوند در کنار مردم باشد، افزود: همه اجزای نظام در کنار مردم هستند و خواهند بود.

وی افزود: درسی که از زلزله کرمانشاه گرفته شد انسجام مردم در کمک رسانی بود و مردم روحانیت و مسئولان اجرایی در صحنه بودند که پیام آن این است که سختی‌ها با همبستگی‌ها حل می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: ما سختی‌های جدی تری پیش رو است و آمریکا میخواهد به این کشور آسیب جدی وارد کنند، اما راه برون رفت از مشکلات درسی است که از زلزله کرمانشاه و سیل شمال گرفته شده است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: سیل می‌توانست بحران جدی تری برای مازندران رقم بزند، اما با تدابیری که اندیشیده و اجرا شده است سیل اکنون به مرحله‌ای رسیده که مردم می‌توانند مشکل را حل کنند.

وی به افزایش روحیه مردم تاکید کرد و گفت: مردم زمانی از نظر روحی شکسته می‌شوند که احساس کم توجهی کنند یا تصور کنند که برخی‌ها سرگرم دعوا‌های خودشان هستند.

معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از استاندار مازندران به خاطر حضور موثر و دائم در کمک رسانی به سیلزدگان، افزود: نمونه کار جهادی و حضور در صحنه در مازندران دیده شده است.

جهانگیری با بیان اینکه بخش مسکن در اولویت است، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا دو ماه آینده منازل مسکونی تخریب شده را باید سریعا بازسازی و تعمیر کند و بسازد.

وی گفت: کمک‌ها و تسهیلات به سیلزدگان اگرچه کم است، اما چهارشنبه در جلسه هیات دولت مطرح خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: درزلزله ۱۰ میلیون قرض الحسنه بود و ۲ میلیون تومان بلاعوض بود که برای افزایش آن به ۱۵ میلیو ن. تومان و ۵ میلیون تومان باید بررسی شود.

جهانگیری افزود: برای جبران خسارت به بخش کشاورزی مازندران وزارت جهاد کشاورزی طرحی را تهیه کند تا در جلسه هیات دولت که چهارشنبه برگزار خواهد شد بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه به بخشی از طبیعت مازندران مورد بی مهری قرار گرفته است، افزود: باید تلاش شود روند بی مهری ها با طبیعیت بی مهری شده ات اصلاح شود.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: بخش دیگری مربوط به ساخت وسازهای غیرمجاز است که متاسفانه برخی با برخوردهای سلیقه ای برخورد مناسبی با آن ندارند.

اسحاقی افزود:مسئولان مازندران طرح جامع سیلاب را ارائه کردند که سازمان برنامه و بودجه باید ردیف بودجه مناسبی هم به این طرح بدهد.

وی گفت: با دستوری که مقام معظم رهبری دادند همه اجزای نظام به کمک آمدند که ان شاالله بزودی مشکلات خانواده های متاثر از سیل حل می شود.

انتهای پیام/ک

 

حل مشکل منازل تخریبی مازندران تا پایان فصل بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار