مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: بر اثر وقوع سیل در مناطق عشایری استان ۱۰۰ واحد دامی و ۵۰ واحد مسکونی عشایر دچار خسارت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدرضا قلی پور مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با اشاره به تلف شدن ۷۵ راس دام سبک عشایر استان، مجموع خسارات وارده به زیرساخت‌های زیربنایی عشایر از قبیل: آب و راه دسترسی و ابنیه فنی راه‌ها و واحد‌های مسکونی و دام‌ها را افزون بر ۱۸ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی با اشاره به کمک‌های انجام گرفته در نخستین ساعات وقوع سیل به عشایر استان، اظهار داشت: در این راستا ۵۰ تخته چادر برای اسکان عشایر در بیشتر مناطق عشایری ارسال شد.
وی افزود: همچنین مقدار زیادی پلاستیک برای پوشش سقف دامداری‌های آسیب دیده و تخریب شده در بین عشایر توزیع شده تا از بروز آسیب‌های بیشتر به دام‌ها جلوگیری شود.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با اشاره به بازدید استاندار از دو محله عشایری طی روز گذشته، گفت: هماهنگی لازم با بهکده رضوی برای هدایت بخشی از دام‌های عشایر استان به دامداری‌های صنعتی آن‌ها صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در روز‌های آینده نیز نسبت به بازسازی و بهسازی و نوسازی اماکن دامی عشایر استان اقدام می‌شود تا از بروز تلفات بیشتر جلوگیری شود.
قلی پور گفت: در راستای کمک به دام عشایر نیز ۱۵۰ تن علوفه دامی در بین دامداران عشایر توزیع می‌شود.
همچنین عشایر در مناطق تکل کوه، کوربابا، هوشان، قلیچ قامیش در شهرستان مانه و سملقان دچار خسارت شده اند.
بارندگی‌های اواخر هفته گذشته چهار هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی استان وارد کرده است.
انتهای پیام/ط


تلف شدن ۷۵ راس دام سبک عشایر

برچسب ها: عشایر ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.