استاندار کردستان گفت: کردستان برای کمک به سیل زدگان استان‌های شمالی آمادگی خود را به وزارت کشور اعلام کرده است.

اعلام آمادگی استان کردستان به وزارت کشوربرای کمک به استان‌های سیل زدهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، استاندار کردستان امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان ضمن اعلام این خبر افزود: وقوع بخشی از سیلاب‌هایی که اتفاق می‌افتد مربوط به مشکلات موجود در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری می‌باشد که مسئولین باید توجه بیشتری به این بخش‌ها داشته باشند.

بهمن مرادنیا در ادامه به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها به عنوان یک عامل موثر در ایجاد سیلاب‌ها اشاره کرد و افزود: با کسانی که با وجود ساخت و ساز غیرمجاز از کمک‌های دولت هم بهره نمی‌گیرند برخورد شود.

استاندار کردستان بیان کرد: با توجه به افزایش بارندگی‌ها و شرایط فعلی مسئولان بویژه بخشداران و فرمانداران در محل کار حضور داشته باشند تا درصورت بروز هرگونه اتفاقی در دسترس باشند.

وی با اشاره به اینکه حضور بخش‌های نظامی و انتظامی در این شورا و در مواقع مختلف نشان از همت آن‌ها برای همکاری و یاری دستگاه‌های مختلف می‌دهد اضافه کرد: مسئولان کالا‌های ضروری را به اندازه مناسب توزیع و عرضه کنند تا شاهد افزایش قیمت کالا‌ها در ایام تعطیلات نباشیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این شورا از آمادگی نیرو‌های نظامی استان هم برای کمک به سیل زدگان استان‌های شمالی کشور خبر دادو افزود: چند سالی در کشور با خشکسالی مواجه بودیم که بارندگی‌ها و نزولات الهی این روز‌ها جای امیدواری و شکر دارد.
سردار محمدحسین رجبی در ادامه بیان کرد: بروز برخی مشکلات و آسیب‌ها پس از بارندگی‌ها بیشتر به دلیل آمادگی نداشتن و نبود برخی تمهیدات است.

انتهای پیام/ع

مدیران در دسترس باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.