بارش های گسترده در استان سمنان تلفات جانی نداشت/نجات بیش از ۱هزار نفر از مسافران در برف مانده توسط نیروهای امدادیاستاندار سمنان گفت: بارش های گسترده در استان تلفات جانی نداشت که این امر حاصل تلاش تمام فرمانداران ، دستگاههای اجرایی، نیروهای مسلح و خود مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران استان گفت:  برف و باران از نعمات خداوند است اما یکی از مصادیق شکر نعمت، تمهید مقدمات و اتخاذ راهکارهای مناسب جهت بهره مندی از این نعمات است به گونه ای که موجب آزار و اذیت مردم نشود.

وی افزود: بحمدلله بارش های گسترده در استان تلفات جانی نداشت که این امر حاصل تلاش تمام فرمانداران ، دستگاههای اجرایی، نیروهای مسلح و خود مردم است.

استاندار سمنان ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم و مسافران در برف مانده توسط نیروهای پر تلاش و فعال حاضر در منطقه نجات پیدا کردند.

آشناگر تصریح کرد:  مجموعا از عملکرد دستگاههای اجرایی دخیل در امر مدیریت بحران در سطح استان راضی هستم و در اولین جلسه ی شورای اداری استان بصورت رسمی از مدیران فعال در این خصوص قدردانی خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: اولویت در ستاد مدیریت بحران استان، حفظ جان مردم و نجات در راه ماندگان بود که بحمدلله اقدامات مناسبی نیز به انجام رسید. تلاش دستگاههای اجرایی در اعزام سریع نیروهای متخصص و کارآزموده به کالپوش و انجام اقدامات مورد نیاز، از نقاط مثبت و در خور توجه می باشد.

وی افزود: موضوع رانش زمین در حسین آباد کالپوش از نگرانی های اینجانب و مسئولان استان است که طی تعامل با مدیران کشوری، تلاش کرده ایم تا با اعزام متخصصان، موضوع را بررسی نموده و از پایداری سد اطمینان حاصل نماییم.‌

وی ادامه داد: پیش از عید به تمام مسئولان متذکر شدم که حق ترک ‌محل خدمت خود را ندارند ، از حضور مدیرانی که این مهم را به انجام رسانده تشکر نموده و پیگیر عدم حضور برخی مدیران خواهم بود.

آشناگر عنوان داشت:  انتخاب مدیران باید از میان همکاران پرتلاش، ریسک پذیر و با تجربه در یک دستگاه صورت گیرد. فرمانداران بعنوان نماینده عالی دولت و روسای ستاد مدیریت بحران در شهرستان ها اختیاراتی دارند که دستورات آنان در سطح شهرستانها لازم الاجرا است.‌ در شرایط بحرانی تمام مدیران باید گوش به فرمان و تابع مدیران بالادستی و بویژه فرمانداران باشند.تهیه ی بانک اطلاعاتی از امکانات موجود دولتی و غیر دولتی از الزامات هر شهرستان است.‌ در هر جایی که در سطح استان راهدار خانه و یا امکاناتی وجود دارد باید تجهیز و در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: مدیرانی که از تجهیزات در اختیار در مواقع بحران به درستی استفاده نکنند ، مواخذه خواهند شد.‌ فرمانداران در صورت مشاهده ی بارش باران و برف بسیار شدید با احتمال ایجاد بحران و تهدید جان مسافران ، این اختیار را دارند که با اعلام کتبی ، نسبت به مسدود نمودن جاده اقدام نمایند.‌

وی افزود:  ایجاد سالن های اسکان موقت ، بهره مندی از مساجد، مدارس، مصلاها و غیره از مطالبات جدی ستاد مدیریت بحران است.‌ ستاد مدیریت بحران استان موظف است در صورت صدور هشدارهای هواشناسی، این مقوله را سریعا بصورت رسمی به همه دستگاههای مرتبط و فرمانداران اعلام نموده و گزارش تایید دریافت نماید.‌

آشناگر در پایان ابراز داشت: با عنایت به گزارش فرمانداران میامی، شاهرود و مهدیشهر ، وضعیت بحران در استان لغو و حالت عادی اعلام می گردد ، اما لازم است تا تمامی مدیران همچنان پیگیر رفع مشکلات مردم منطقه باشند.

انتهای پیام / گ

جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران استان سمنان تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.