یک پایگاه نظامی در ایالت نبراسکا آمریکا در پی وقوع سیل مجبور به لغو نمایش هوایی خود شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وُکس، ارتش آمریکا یکبار دیگر تسلیم شرایط آب و هوایی وخیم این کشور شد. سطح سیل در نبراسکا روز جمعه به ۷ فوت (بیش از ۲ متر) رسید و پایگاه نیروی هوایی اوففوت را که بیش از ۱۰ هزار کارمند دارد به جابه جایی یک-سوم پرسنل این پایگاه وادار کرد. همچنین نمایش هوایی این پایگاه را که برای ماه ژوئن برنامه ریزی شده، بود لغو شد.

سیل در میسیسیپی ارتش آمریکا را خلع سلاح کرد

یکی از مسئولان این پایگاه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: سرعت سیل شوکه کننده بود.

نبراسکا تنها یکی از ایالت‌های آمریکاست که در ماه جاری میلادی در پی بارش‌های فراوان درگیر سیل شده و سطح آب رودخانه‌های میسیسیپی و میسوری را به حد خطرناکی رسانده است.

سیل جان چندین نفر را گرفت و میلیارد‌ها دلار خسارت وارد کرد. پیش بینی می‌شود شرایط در فصل بهار و با آغاز فصل سیل بدتر شود.

تغییرات آب و هوایی یکی از اصلی‌ترین دلایل وقوع اینگونه حوادث طبیعی است. دانشمندان می‌گویند گرم‌تر شدن آب و هوا به نوسانات آب و هوایی منجر می‌شود و آمریکا دائما بین گرما و سرما، و سیل و خشکسالی تغییر وضع می‌دهد.

ارتش آمریکا از پیش دریافته بود که تغییرات آب و هوایی خطرات زیادی را به ویژه برای پایگاه‌های نیروی دریایی دارد. اما سیل اخیر نشان داد با اینکه ارتش این خطر را فهمیده، آن را جدی نگرفته و کاری برای مقابله با آن نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار