کتاب شعر "بەفر و گوڵ" نوشته پشکو یاسینی نویسنده و شاعر سقزی در مجتمع ارشاد سقز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیین رونمایی از کتاب شعر "به‌فر و گول" شاعر و نویسنده پشکو یاسینی با حضور شاعران و نویسندگان سقز، مهاباد، بوکان، بانه و علاقمندان به شعر و ادبیات کردی در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار شد.

سوران حسینی مسئول انجمن ادبی به روژه، نوروز را تبریک گفت و عنوان کرد: شاعر تلاش بسیاری را برای خلق کردن این اثر کرده است تا این کتاب حاصل شد و باید همه نویسندگان و شاعران کرد از این شاعر جوان خوش ذوق پشتیبانی کنند، چون هنرمندان این چنینی باعث شکوفایی و تقویت شعر کردی می‌شوند.

وی با اشاره به تازگی، زیبا سرودی و بیان حال معاصر دیوان اشعار پشکو یاسینی افزود: تمام مصیبت‌های که در طول تاریخ بر سر کرد‌ها آمده است را در شعرهایش سرایده است.

همچنین شعر‌های پشکو همه احساسات و عواطفی که باید در شعر وجود داشته باشد را به خوبی بیان کرده است.

مهری پاکزاد، شاعر مهابادی هم در مراسم رونمایی از کتاب اشعار دیوان پشکو یاسینی، آشنایی و مهارت شاعر در وزن و قافیه را نقطه عطف کتاب دانست و اظهار داشت: موسیقی و نواق بی نظیری را با سرودن شعرهایش ترکیب کرده است و این ترکیب باعث پویایی و شادابی اشعار این شاعر شده است.

پشکو یاسینی با بیان اینکه در این کتاب عشق داریم و بوی عطر را از سطر سطر آن می‌توان حس کرد، به بیان ابعاد زندگی مرمان کرد پرداخت و یادآور شد: دیوان شعر "به‌فر و گول" تمام مشکلات و مسائل مربوط به کردستان را در قالب شعر به زبان آورده است و خواننده را غرق در خود می‌کند.

در پایان مراسم رونمایی از کتاب شعر "به‌فر و گول" نوشته شاعر جوان سقزی پشکو یاسینی با حضور اساتیدی همچون ماموستا ئاسو، سوران حسینی، دکتر مهری پاکزاد، دکتر آزاد، دکتر صباح حسینی از این کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

رونمایی از کتاب شعر " به فر و گول "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.