گردشگران نوروزی با حضور در بازارچه‌های صنایع دستی استان بوشهر آثار هنری صنعتگران این استان را به عنوان سوغات با خود به شهر و دیارشان می‌برند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امسال ۳۴ بازارچه صنایع دستی با ۵۵۰ غرفه در استان بوشهر برپا شده که به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تعدادشان بیشتر از پارسال شده است.

لیلا رحیمی افزود: پارسال ۲۱ بازارچه با ۴۵۱ غرفه داشتیم و با توجه به ترویج صنایع دستی و علاقه‌‎مندی هر چه بیشتر مردم، امسال تعدادشان را افزایش داده‌ایم.

وی افزود: سعی شده هم محصولات باکیفیت‌تری در بازارچه‌ها عرضه شوند و هم محصولات ارائه شده متنوع باشند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: سعی شده است با تغییرات کوچکی صنایع دستی را کاربردی‌تر کنیم که این کار توانسته تاثیر بسزایی در فروش داشته باشد.

رحیمی برپایی بازارچه صنایع دستی در کنار اقامتگاه‌های بومگردی در روستا‌های گردشگر پذیر را یکی از کار‌هایی عنوان کرد که باعث رونق فروش صنایع دستی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی فروش صنایع دستی نسبت به پارسال گفت: امیدواریم با برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، بتوانیم علاوه بر عرضه این آثار، دیگر جاذبه‌های استان بوشهر را هم  به هموطنان معرفی کنیم، زیرا معتقدیم که صنایع دستی هم می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و هم در رونق اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد.

گلیم، گبه، صنایع دستی دریایی، عبابافی، صنایع چوبی و انواع وسایل بافته شده از شاخ و برگ نخل، از جمله صنایع دستی استان بوشهر است که برخی از آن‌ها بازار خوبی در خارج از کشور هم دارند.

انتهای پیام/ک

افزایش ۴۵ درصدی فروش صنایع دستی در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.