شهروندان می‌توانند هرگونه تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ به تیم‌های ستاد نوروزی گزارش دهند.

سامانه ۱۹۰ آماده دریافت گزارش‌ تخلفات بهداشتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیامک شمس مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این سامانه به صورت شبانه روزی شکایت‌های مردمی را ثبت و به صورت آنی به یکی از ۳۵ ستاد برنامه سلامت نوروزی ارسال می‌کند و این شکایات در همان روز از سوی تیم‌های سیار بررسی و گزارش اقدامات در سامانه ثبت می‌شود.

وی افزود: فرد شاکی می‌تواند در روز‌های بعد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و با ارائه کد پیگیری از نتیجه اقدامات بهداشت محیط مطلع شود.

شمس با بیان اینکه برنامه سلامت نوروزی بهداشت محیط از بیستم اسفند آغاز شده و تا بیستم فروردین ۹۸ ادامه دارد، اظهارداشت: در این برنامه ۴۰۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۸۵ تیم ثابت و سیار به صورت تمام وقت شرکت دارند.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در این طرح نظارت و بازرسی ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها، بیرون برها، اغذیه فروشی ها، ساندویچی‌ها، پیتزافروشی ها، آش فروشی ها، قنادی ها و نانوایی‌ها و اماکن عمومی ازجمله هتل ها، مسافرخانه ها، مهمان پذیرها، مراکز موقت اسکان مثل مدارس، کمپ ها، بوستان ها، سالن‌های سرپوشیده، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و مراکز زیبایی و نظارت ویژه بر سلامت آب آشامیدنی انجام می‌شود.

شمس افزود: یک بخش از بازرسی‌ها در صبح زود از ساعت ۵ تا ۷ صبح برای نظارت بر پزندگی‌ها و آش فروشی‌ها و بخش دیگر از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ برای سایر صنوف انجام می‌شود، بخش سوم بازرسی‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای نظارت بر صنوف فعال در این ساعات پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بخش ویژه بازرسی از ساعت ۲۰ تا ۲۴ انجام می‌شود و مختص مراکز حساس مثل فست فودها، رستوران‌ها و صنوفی است که در طول روز ممکن است غیرفعال باشند و در این ساعت از شب اوج فعالیت آن‌ها باشد، ادامه داد: این پراکندگی و تنوع ساعات بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی باعث می‌شود که هیچ مراکزی از پوشش بازرسی خارج نشده و نظارت کامل بر تمامی این مراکز و اماکن صورت پذیرد.
انتهای پیام/م

تماس با سامانه ۱۹۰ در مورد تخلفات بهداشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.