رییس جمعیت هلال احمر خوزستان از تداوم عملیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان به سیل زدگان خبر داد.

ادامه عملیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان به سیل زدگان/اکثر شهرهای خوزستان در محاصره سیل قرار دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، علی خدادادی، رییس مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درخصوص امدادرسانی‌های نیرو‌های امدادی این جمعیت در مناطق سیلابی از ۵ فروردین ماه تاکنون گفت: ارزیابی، امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی ادامه دارد و در آخرین ارزیابی تاکنون در سطح استان حدود ۴۱۰ خانوار متاثر از سیل شده اند.

وی بیان داشت: تاکنون در شهر‌های هفتکل، شوشتر، مسجدسلیمان، آبادان، باغملک، لالی، ایذه، گتوند، رامهرمز، خرمشهر، اندیکا، بهبهان و اندیمشک گزارش‌هایی از سیلابی شدن برخی از مناطق اعلام شده است.

خدادادی امدادرسانی به ۵۱ خانوار در منطقه اروندکنار انجام شده و ارزیابی و امدادرسانی ادامه دارد، تصریح کرد: اقلام امدادی شامل؛ ۱۲۶ تخته پتو، ۱۰۲ تخته موکت، ۳۰۰ شل آب معدنی، ۵۰۰ قوطی انواع کنسروجات، ۳۲۵ کیلوگرم قند و شکر و ۴۰ کیلوگرم نایلون پوششی بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: شامگاه گذشته بیش از ۵۰ خانوار در حسینیه‌ها و سالن ورزشی اروندکنار اسکان اضطراری شدند و اقلام مورد نیاز آن‌ها در اختیارشان قرار گرفت.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه ۴۸ نفر از عشایر مناطق شاه‌نشین و چال محمدحسین در شهرستان باغملک از سیل آسیب دیدند، افزود: ۵ نفر از آن‌ها اسکان اضطراری شدند و اقلام امدادی شامل؛ چادر، پتو، موکت و نایلون پوششی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

وی درخصوص خسارت‌های سیل گفت: تخریب جزئی و کلی ۱۰ منزل مسکونی در روستای بن‌سوار که بر اثر بارش شدید باران و ریزش کوه روی این منازل صورت گرفت و یک منزل مسکونی نیز در شهر باغملک دچار تخریب شد که عوامل امداد و نجات هلال احمر باغملک به این مناطق اعزام شده و به امدادرسانی پرداختند.

علی خدادادی اذعان داشت: در منطقه شیمبار یک زن باردار در محاصره سیلاب قرار گرفته بود که با حضور سریع و به موقع نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر شهرستان نجات و به مرکز درمانی انتقال یافت.

وی در ادامه بیان کرد: یک چوپان ۱۶ ساله که در روستای گاوخفت شهرستان لالی از غروب روز گذشته در محاصره سیلاب قرار گرفته بود، پس از ساعت‌ها جستجو توسط نیور‌های امداد و نجات هلال احمر شهرستان پبدا و به منطقه امن منتقل شد.

خدادادی افزود: در حال حاضر روستای باجول ایذه در محاصره سیلاب قرار گرفته و نیرو‌های امدادی اعزام شده اند.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: همچنین منطقه شعیبیه در شوشتر، عشایر حاشیه شهر در هفتکل، روستا‌های دره‌نی و چهل‌کنار در بهبهان، اهالی سطح شهر، عشایر حاشیه شهر در مسجدسلیمان، منطقه کوشک، روستای شوال و بخش چلو در اندیکا و روستا‌های دوبندار، علی آباد و پاپی آباد در اندیمشک از سیلاب خسارت دیده اند.

این مقام مسئول، محور‌های بهبهان به گچساران - اندیکا به چهارمحال - ایذه به چهارمحال - اندیمشک به خرم آباد را از محور‌های مسدود و در محاصره سیلاب عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

امدادرسانی به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار